١٦٥ مؤسسه قرآنی با مجوز در کرمان مشغول به فعالیت هستند
کد خبر: 3787773
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

١٦٥ مؤسسه قرآنی با مجوز در کرمان مشغول به فعالیت هستند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت و برنامه‌ریزی قرآنی وجود نداشت اما در سال‌های اخیر با تعاملات شکل گرفته و همکاری دستگاه‌های مختلف، ١٦٥ مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی و عترت مجوز دار در کرمان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 16 بهمن در نشست خبری تشریح دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر کرمان با اعلام این مطلب گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هفت هزار و ٢٠٠ متر فضای فرهنگی و هنری در کرمان وجود داشت و اکنون با رشد ١٠ برابری به حدود ٧٠ هزار متر فضای فرهنگی موجود و در حال ساخت رسیده است.
وی افزود: در بحث کسب و کار و اشتغال فرهنگی، قبل از سال ٥٧ تمام امور زیر نظر بخش دولتی بود، اما در حال حاضر 2 هزار مرکز فرهنگی و هنری غیردولتی با بیش از چهار هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه انقلاب ما فرهنگی بود، بیان کرد: تعداد مراکز نشر و چاپخانه از ١٦ واحد در سال ٥٧ به ١٨٨ مرکز پس از پیروزی انقلاب افزایش پیدا کرده است، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مؤسسه انتشاراتی در کرمان فعالیت نداشت، اما هم‌اکنون ٧٥ مؤسسه تاسیس شده است که ٥٠ مرکز فعال هستند.
وی با اشاره به رشد نشریات کرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در سال ٥٧ تنها پنج نشریه در کرمان فعالیت داشتند که این عدد به ٣٦٣ نشریه در سال ٩٧ رسیده است و سالانه بالغ بر ٥٠٠ عنوان کتاب در کرمان چاپ و منتشر می‌شود که صدور مجوز آن توسط هیات نظارت بر چاپ در استان صادر انجام می‌شود.
علیزاده گفت: در حال حاضر ١٢ سینما در استان کرمان فعالیت دارند که این رقم قبل از انقلاب ١١ سینما بود و تعداد صندلی‌های سینما از ٢ هزار و ٧٤٠ صندلی در سال ٩٢ به چهار هزار صندلی افزایش یافته است.
علیزاده افزود: ایجاد ١١ نگارخانه و فعالیت ١٢ مرکز تولید و پخش آلبوم موسیقی نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه هنری در کرمان است و با گسترش مراکز آموزشی فرهنگی و هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر بالغ بر ٢٠٠ مرکز آموزش هنر در کرمان فعالیت دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال ٧٢، تعداد ٦٣٤ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمان راه‌اندازی شده است و سیاست کیفیت بخشی و ساماندهی این مراکز با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان دنبال می‌شود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت و برنامه‌ریزی قرآنی وجود نداشت اما در سال‌های اخیر با تعاملات شکل گرفته و همکاری دستگاه‌های مختلف، ١٦٥ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت مجوز دار مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به واگذاری فعالیت‌های هنری و فرهنگی به مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: ١٧٧ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های مختلف کار آموزش هنرجویان را انجام می‌دهند که بسیاری از هنرمندان پس از انقلاب در همین مؤسسات آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون مراکز متعدد دانشگاهی و آموزش عالی در این زمینه هنرجو و دانشجو تربیت می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: مسئولان تمام سعی و تلاششان بر اینست که مشکلات حل شود و به حداقل برسد و از رسانه‌ها و نشریات درخواست کرد تا امید را به جامعه تزریق کنند.
انتهای پیام

captcha