مشارکت ۲ هزار نفری شاعران کشور در کنگره ملی شعر دفاع مقدس
کد خبر: 3793614
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

مشارکت ۲ هزار نفری شاعران کشور در کنگره ملی شعر دفاع مقدس

گروه فرهنگی ــ دبیر علمی بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس از مشارکت ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از شاعران کشورمان در این کنگره خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمود اكرامی‌فر، دبیر علمی بیست و یكمین كنگره ملی شعر دفاع مقدس، امروز، 7 اسفندماه در مراسم اختتامیه این كنگره كه همزمان با اختتامیه دومین كنگره شعر «ترنم حماسه» در شیراز برگزار شد، گفت: 8 هزار و 439 اثر از 2 هزار و 450 نفر از شاعران كشورمان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
وی با بیان اینكه از این تعداد 15 نفر به‌عنوان برگزیدگان این كنگره معرفی و تجلیل می‌شوند، افزود:‌ كار داوری این كنگره توسط 10 نفر از اساتید برجسته این هنر و طی سه مرحله انجام شد.
اكرامی‌فر در ادامه سخنان خود شعر را دارای معماری دانست و تأكید كرد: شعر یكی از مظلوم‌ترین و مؤثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است.
در ادامه این مراسم نیز مصطفی محدثی خراسانی،‌ دبیر جشنواره «ترنم حماسه» نیز گفت: امسال قریب 200 شاعر از نقاط مختلف كشورمان 600 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال كردند كه از این تعداد 9 اثر به عنوان برگزیده شناخته شدند.
وی با بیان اینكه تولید آثار موسیقی دفاع مقدس نیاز به حوزه های مفهومی جدید علاوه بر نگاه تازه به مضامین پیشین دارد، گفت: ما نیاز داریم تا گفتمان موسیقی دفاع مقدس توسعه یابد.
انتهای پیام

captcha