شروع طرح سلامت نوروزی در همدان
کد خبر: 3794016
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

شروع طرح سلامت نوروزی در همدان

گروه اجتماعی ـ معاون بهداشتی دانشگاه از طرح سلامت نوروزی از 15 اسفند الی 17 فروردین ماه خبر داد.

شروع طرح سلامت نوروزی با 240 بازرس بهداشت محیط از 15 اسفندماهبه گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر رشید حیدری‌مقدم گفت: دسترسی به غذای ایمنی سالم در ایام تعطیلات نوروزی از روز پانزدهم اسفند ماه 97 لغایت 17 فروردین 98 از ساعت 8 صبح تا 20 شب به طور همزمان در سراسر کشور با حضور تعداد 240 نفر از بازرسان بهداشت محیط فعال در استان همدان اجرا می‌شود.
وی افزود: با عنایت به اهمیت کنترل و بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه، طبخ ، توزیع، عرضه و فروش مواد غذائی و اماکن عمومی حساس بین راهی، سامانه‌های آب رسانی مراکز اقامتی و سیاحتی و مراکز مشابه در راستای تحقق اهداف کلان وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی جهت تامین و حفظ سلامتی احاد جامعه ، این طرح اجرا می‌شود.
حیدری ادامه داد: تمام مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن بین راهی، مجتمع خدمات و رفاهی، سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها، اماکن گردشگری و پایانه‌های مسافربری در ایام نوروز حداقل یکبار بازدید و جهت‌ اماکن حساس حداقل دو بار بازدید انجام خواهد شد.
وی افزود: در مراکزی که فرآوری مواد غذایی به صورت می‌گیرد نظیر قنادی، فست‌فودی‌ها، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها و لبنیاتی‌ها، نانوایی‌ها و غیره نمونه‌برداری انجام و به آزمایشگاه معاونت غذا ودارو ارسال می‌شود تا از نظر میکروبی و شیمیایی صلاحیت مصرف آنها بررسی شود.
دکتر رفعتی مدیر سلامت محیط و کار این معاونت بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط در بازرسی اماکن حساس از تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح برای بررسی وضعیت بهداشتی استفاده خواهند کرد.
وی خاطر‌نشان کرد: سامانه تلفنی 190 مرکز ثبت شکایات مردمی در وزارت بهداشت، بصورت شبانه روز به ثبت هر گونه شکایت بهداشتی از سوی مردم خواهد پرداخت که به صورت آنلاین مشاهده و رسیدگی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha