کمبود منابع و امکانات، چالش فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3794675
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

کمبود منابع و امکانات، چالش فعالیت‌های قرآنی است

گروه معارف ــ مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات پیش‌روی فعالیت‌های قرآنی کمبود منابع و امکانات است، تصریح کرد: گاهی زمینه‌های کار قرآنی فراهم می‌باشد، اما منابع مالی و امکانات یا کم هستند و یا اصلاً وجود ندارد.

همه باید سعی کنیم فعالیت‌های قرآنی را اولویت کارهای خود قرار دهیمحجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در رابطه با راه‌های توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن در جامعه اظهار کرد: با توجه به اینکه زندگی شخصی، اجتماعی و نظام و حاکمیت ما براساس تعالیم دینی و بر محور تعالیم دینی قرآن کریم قرار گرفته است، فعالیت‌های قرآنی را باید محور تمام فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم.
وی ادامه داد: اصلی‌ترین موضوع زیربنایی در این رابطه این است که همه اقشار، یعنی مردم، دستگاه‌ها و مسئولین، نسبت به آموزش‌های قرآنی عنایت خاصی داشته باشند، چون کلید موفقیت در هر کاری به خصوص در حوزه فرهنگ، آموزش و فرهنگ‌سازی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: باید در فعالیت‌های فرهنگی از ابزار روز دنیا بهره ببریم تا به آموزش و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی کمک کنیم. البته در چهل سال گذشته در زمینه‌ فعالیت‌های قرآنی مانند آموزش‌های قرآنی کارهای خوبی انجام شده و قاریان و حافظان ما همیشه در رتبه‌های برتر دنیا قرار دارند، هرچند هنوز تا رسیدن به حد مطلوب، فاصله داریم.
انصاری خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف کشور نیز حافظان و فعالین زیادی در زمینه قرآن وجود دارند، در استان اصفهان که یکی از استان‌های فعال در زمینه قرآن است، هم مردم به کارهای قرآنی علاقه‌مند هستند و هم موسسات و خادمان قرآن فعلانه کار می‌کنند. بعضی از مؤسسات بزرگ قرآنی استان در حال حاضر در کل کشور شناخته شده و اثر گذار هستند. 
وی گفت: البته قطعا هرچه تلاش کنیم بازهم نیاز داریم کار بیشتری انجام دهیم. در این زمینه مردم و دستگاه‌ها هر دو باید نهایت تلاش خود را انجام دهند.
انصاری با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش روی فعالیت‌های قرآنی کمبود منابع و امکانات است، تصریح کرد: گاهی زمینه‌های کار قرآنی فراهم است، اما منابع مالی و امکانات یا کم است و یا اصلاً وجود ندارد. از طرفی همه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها باید اولویت اول کارهای فرهنگی خود را فعالیت‌های قرآنی قرار دهند.
وی تأکید کرد: شاید بعضی از نهادها و سازمان‌ها به خاطر درگیری در مسائل دیگر به این موضوع توجه چندانی نکنند. اگر این دو مسئله حل شود، فعالیت‌های قرآنی رونق بسیار خوبی پیدا می‌کنند.
انتهای پیام

captcha