عضویت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان مرکزی در سمن‌ها
کد خبر: 3797018
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

عضویت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان مرکزی در سمن‌ها

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی از باب سمن‌های قانونی جزو استان‌های فعال است و این یک فرصت ارزشمندی است که دولت باید از این سرمایه عظیم استفاده بی‌شمار داشته باشد، اظهار کرد: امروز در این استان بیش از ۱۰۰ هزار نفر عضو رسمی سمن‌ها هستند که یک جمعیت قابل توجه است و می‌تواند ‌الگو باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 20 اسفندماه در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی که در سالن جلسات غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: وجود سمن‌ها فرصت مغتنمی برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات در بخش‌های مختلف‌ بهداشت و درمان، آموزش، فعالیت‌های زیست‌محیطی، جوانان، بانوان و حتی مشارکت در نظم و انضباط است.
استاندار مرکزی ادامه داد: احزاب سیاسی در جامعه فعالیت می‌کنند اما فعالیت سمن‌ها برای تحقق خواست و اراده عمومی مردم و پیشرفت جامعه است و باید بین آنها تفاوت ویژه قائل شد.
وی تصریح کرد: فعالیت سمن‌ها یکی از بهترین هماهنگی‌ها و تعاملات میان مردم و دولت‌ها است و اگر این مهم در جامعه شکل بگیرد بسیاری از مشکلات، فسادها، تبعیض‌ها و تنگناهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه حل خواهد شد و این موضوع می‌تواند درجه دموکراسی، آزادی‌خواهی، شاخص سلامت و توسعه در هر کشوری باشد. اگر بتوان این تعاملات را میان سمن‌ها، دستگاه‌های دولتی، ملت و دولت برقرار کرد، به طور قطع آسیب‌های جامعه بیش از پیش کاهش می‌یابد.
آقازاده با اشاره به اینکه استان مرکزی از باب سمن‌های قانونی جزو استان‌های فعال است و این یک فرصت ارزشمندی است که دولت باید از این سرمایه عظیم استفاده بی‌شمار داشته باشد، تصریح کرد: امروز در استان مرکزی بیش از 100 هزار نفر عضو رسمی سمن‌ها هستند که یک جمعیت قابل توجه است و می‌تواند یک الگو باشد.
استاندار مرکزی بیان کرد: اگر سمن‌ها و نهادهای مدنی در جامعه وجود نداشتند بسیاری از فعالیت‌ها در بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش و بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شد، بنابراین از وجود سمن‌ها باید به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری کرد.
بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: سمن‌ها و موسسات مدنی باید در هر جایی که نیاز است حضور داشته باشند و نباید در انجام امور کارها منتظر اعلام بخش دولتی باشند.
وی افزود: فعالیت و راه‌اندازی سمن‌ها نباید متکی به کمیت باشد بلکه کیفی‌گرایی و حضور موثر در مناسبات اجتماعی و فرهنگی باید سرلوحه امور این بخش از جامعه باشد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: انتخابات سمن‌های استان مرکزی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و باید سیاستی اتخاذ شود که سمن‌های فعال و موثر حق شرکت در این فرآیند را داشته باشند. سمن‌ها و سایر نهادهای مدنی با هدف پرداختن به دغدغه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده‌اند و فعالان این بخش نباید خود را به بخش دولتی وابسته کنند‌.
اکرمی بیان کرد: فعالیت‌ها و اقدامات برنامه‌ریزی شده در سمن‌ها متفاوت از بخش دولتی است و فعالان این بخش باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. مشارکت داوطلبانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزشمند مردمی باید ملاک فعالیت سمن‌های استان باشد و از وابستگی به بخش‌های دیگر پرهیز شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: سمن‌ها و انجمن‌های مردمی در راستای رسیدگی هر چه بیشتر به چالش‌های اجتماعی ایجاد شده‌اند و باید از هر گونه فعالیت‌های سیاسی در این مجامع پرهیز شود. نمایندگان سمن‌ها و نهادهای مدنی به غیر از شورای تامین می‌توانند در تمام نشست‌های استانداری مرکزی شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha