دولت از انتقادهای منطقی و سازنده استقبال می‌کند
کد خبر: 3797459
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
آقازاده:

دولت از انتقادهای منطقی و سازنده استقبال می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی گفت: خبرنگاران در خوب و بد رویدادها با ما و مردم بودند، انتقادهای سازنده‌ای وارد بود که نه تنها مجموعه استانداری بلکه دولت از انتقادهای منطقی و بجا استقبال می‌کند.

دولت از انتقادهای منطقی و سازنده استقبال می‌کند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، ۲۱ اسفند در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان از تلاش‌های همه خبرنگاران، مدیران مسئول و نشریات استان جهت انعکاس اخبار استان به ویژه اخبار دهه فجر تقدیر کرد و افزود: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به‌رغم همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها اتفاقات بسیار خوبی افتاد که همه توسط خبرنگاران به بهترین شکل منعکس شد.
وی تصریح کرد: خبرنگاران در خوب و بد رویدادها با ما و مردم بودند، انتقادهای سازنده‌ای وارد بود که نه تنها مجموعه استانداری بلکه دولت از انتقادهای منطقی و بجا استقبال می‌کند. سال ۹۷ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در شرایط سخت اقتصادی و تحریم جشن گرفتیم ولی برخی اتفاقات همچون تورم و گرانی تاسف بار بود.
آقازاده یادآوری کرد: گرانی کالاها نشأت‌گرفته از تحریم است، دولت تدبیر و امید از انتقادهای سازنده استقبال می‌کند چراکه دولت منطقی و برآمده واقعی از رأی مردم، انتقاد‌پذیر است. حتی افرادی که مخالف دولت هستند اشکالی ندارد آنان هم می‌توانند انتقادهای منطقی و سازنده خود را ارائه دهند البته باید دقت کرد مخالفت‌ها باعث بروز انتقادهای غیر‌منطقی نشود چراکه قصد داریم در فضای آزاد رسانه‌ای در جامعه مردم سالار زندگی کنیم.
آقازاده با بیان اینکه نظرات جبهه موافق و مخالف دولت برای ما قابل احترام است، اظهار کرد: باید دید اگر دولتی دیگر جایگزین دولت فعلی بود آیا می‌توانست معجزه کرده و بهتر از این عمل کند؟ فکر می‌کنم حدود 10 تا 20 درصد می‌شد بهتر از این عمل کرد ولی همیشه همه دولت‌ها همین مقدار انحراف از مسیر اصلی را دارند، اما در شرایط فعلی چه موافق و چه مخالف همه باید دست به دست هم دهیم تا انحرافات، ضعف‌ها و نقاط قوت را مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار دهیم و تلاش کنیم نقاط قوت را تقویت کنیم. این یک حق است که یک فرد به همان اندازه که تمایل به یک موضوع دارد از یک موضوع نیز دوری کند.
وی بر لزوم رفع نقاط ضعف تأکید کرد و افزود: ما به عنوان مجموعه دولت اعتقاد داریم ضعف‌هایی وجود دارد اما این ضعف‌ها از روی عمد، قصد و غرض‌ورزی نیست. کم توجهی برخی از افراد در مسیر حرکتی دولت نیست دولت عزم جدی دارد که بتواند خدمت صادقانه کرده و دروغ نگوید.
آقازاده ادامه داد: در 4 سال و نیم اول آمارهای ارائه شده آمار قابل قبول و دفاعی است اما بعد از این سال‌ها یعنی پس از انتخاب رئیس جمهور امریکا ما با نادانی مواجه شدیم که با تقلب در انتخابات امریکا پیروز شد و از برجام خارج شد. خارج شدن امریکا از برجام زمینه بروز مشکلات را فراهم کرد، به نظر بنده برجام یکی از دستاوردهای خوب بعد از پیروزی انقلاب است و هرچه از آن بگذرد حقانیت این قرارداد بین‌المللی بیشتر ثابت می‌شود، امروز شاهد اثرات خروج امریکا از برجام هستیم. هر دولت دیگری هم بود در این شرایط محدود و محصور می‌شد، اما این مشکلات نباید ما را ناامید کند بلکه باید به اتحاد هرچه بیشتر بیانجامد.
وی با استناد به سخنان ظریف و دیگر بزرگان کشور با این مضمون که همگی ما سوار بر یک کشتی هستیم و نباید آن را سوراخ کنیم، اظهار کرد: قطعا ملت ایران در هر جناح و گرایشی که باشند برای هدایت کشتی تلاش می‌کنند و کاری نمی‌کنند تا بنیان و اساس کشور به خطر افتد. در کشور همه گروه‌های مخالف و موافق دولت‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند و لازم است جناح مخالف انتقاد سازنده خود را به همراه راهکار و پیشنهاد ارائه دهد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: الفبای دموکراسی باید رعایت شود، به طور مثال رئیس جمهور امریکا به گذشتگان و جمهوری‌خواهان اعتراض دارد اما وقتی قرار است بر موضوع بین‌المللی بیرون از کشور متمرکز شوند همه متحد شده و اهداف خود را عملیاتی می‌کنند، ما هم باید همان‌گونه عمل کنیم نه اینکه برای بیرون راندن رقیب از میدان از هر وسیله‌ای که بعضا دستاوریز سوءاستفاده دشمنان می‌شود استفاده کرد.
وی در بخشی از سخنان خود به 40 باغ رستوران روستای حسین آباد از توابع شهرستان اراک اشاره کرد و افزود: مردم اراک بخشی از اوقات فراغت خود را در این اماکن می‌گذارنند. وجود باغ رستوران‌ها نباید مشکلی روی دوش مردم روستا بگذارد، لازم است برای حل مشکلات و کم کردن هزینه‌ها شورا تصمیم‌گیری کرده تا وجود این محیط‌ها برای روستا عوارض نداشته باشد. هر ۴۰ باغ رستوران در جمع‌آوری زباله مشارکت داشته باشند و شهرداری هم با دریافت عوارض جمع‌آوری این اقدام را دقیق‌تر انجام دهد.
انتهای پیام

captcha