سیل اخیر امتحان الهی برای دولت و ملت است
کد خبر: 3801195
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
‌آیت‌الله نوری همدانی:

سیل اخیر امتحان الهی برای دولت و ملت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: جریان سیل اخیر کشور برای همه مردم و مسئولان یک امتحان است؛ مردم سیل‌زده باید با صبر و استقامت این مصیبت و امتحان را تحمل کنند اما دیگران هم مسئولیت دارند که به آنان کمک کنند.

سیل اخیر امتحان الهی برای دولت و ملت است/ همه به میدان بیایندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، از مراجع تقلید، امروز، 17 فروردین‌ماه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم به حادثه سیل اخیر در کشور و آسیب‌های فراوان این حادثه اشاره کرد و گفت: همه ما در معرض آزمایش الهی قرار داریم چه کسانی که مبتلا به سیل شدند و چه کسانی که از آن دور بودند.
وی با بیان اینکه قرآن کریم تأکید فرموده که هیچ کس از امتحان الهی مستثنی نیست، اظهار کرد: جریان سیل اخیر کشور برای همه مردم و مسئولان یک امتحان است؛ مردم سیل‌زده باید با صبر و استقامت این مصیبت و امتحان را تحمل کنند اما دیگران هم مسئولیت دارند که به آنان کمک کنند.
وی با بیان اینکه البته خسارت و مصیبت خیلی سنگین است، تأکید کرد: مردمی که سیل‌زده نیستند هم در معرض امتحان هستند لذا باید به هر طریق و در حد توان به کمک سیل‌زدگان بشتابند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه ما هم در حد خودمان کمک کردیم و خواهیم کرد، گفت: همه باید به میدان بیایند تا در کنار کمیته امداد و هلال احمر و سپاه و ارتش و نهادهای دیگر مشکلات مردم حل شود.
آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به تلاش خود شدت ببخشند، تصریح کرد: کمک‌رسانی باید با مدیریت متمرکز و وحدت رویه انجام شود تا روند فعالیت سریعتر باشد.
این مرجع تقلید بیان کرد: ‌دولت باید هرچه سریعتر خسارت‌ها را برآورد و جبران کند تا بتواند تسکینی بر آلام مردم رنج دیده باشد.
انتهای پیام
captcha