تحقق ۱۰۰ درصدی زکات پیش‌بینی شده استان مرکزی در سال ۹۷
کد خبر: 3806716
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

تحقق ۱۰۰ درصدی زکات پیش‌بینی شده استان مرکزی در سال ۹۷

گروه اجتماعی ــ موسی‌نژاد در جلسه شورای زکات شهرستان زرندیه که با حضور امام‌جمعه و اعضای ستاد زکات شهرستان برگزار شد، از تحقق ۱۰۰ درصدی زکات استان بر اساس برنامه تعیین‌شده خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته‌امداد‌، قنبر موسی‌نژاد‌، مدیر‌کل کمیته امداد و دبیر ستاد زکات استان مرکزی با بیان اینکه مردم استان در سال گذشته 11 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند‌، گفت‌: 100 درصد زکات استان بر اساس برنامه تعیین‌شده محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه افزایش نقش مردم در رفع مشکلات نیازمندان و احیای دستورات دینی از اولویت‌های کمیته امداد است‌، گفت‌: 60 درصد زکات جمع‌آوری شده در امور محرومان و رفع نیازهای آنها هزینه می‌شود.
موسی‌نژاد اضافه کرد: امسال هم با توجه به بارندگی‌های مناسب پیش‌بینی می‌شود که با اهتمام و کمک خیران شانزده و نیم میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود.
مدیر‌کل کمیته امداد استان گفت: زکات یک فریضه واجب الهی و تکلیف شرعی است که بر دوش همگان است و امیدواریم با هماهنگی‌های لازم بتوانیم زکات فطریه هم در شهرستان‌ها و استان ساماندهی کرده و بدست نیازمندان برسانیم.
وی ضمن تشکر از زکات‌پردازان و با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های فعال در پرداخت زکات بوده است، گفت: کمیته امداد استان مرکزی آمادگی جمع‌آوری و دریافت زکات واجب و مستحبی مردم خوب و نوع‌دوست استان مرکزی را داشته و تقاضا دارد زکات خود را به دفاتر این نهاد در سراسر استان تحویل دهند.
یادآور می‌شود، در پایان این جلسه از اعضای فعال شورای زکات تقدیر شد.
انتهای پیام

captcha