كانون‌های مساجد به موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی ورود كنند
کد خبر: 3807109
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

كانون‌های مساجد به موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی ورود كنند

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خواستار ورود كانون‌های مساجد به مسئله رفع آسیب‌های اجتماعی و همچنین پاسخگویی به شبهات اعتقادی در فضای مجازی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان گفت: انقلاب اسلامی ما از مساجد شروع شد.
وی با بیان اینكه دو نكته را در رابطه با مساجد نباید فراموش كنیم، افزود: كیفیت را نباید كمیت كنیم؛ یك هزار و 200 كانون فرهنگی مساجد داریم كه شاید تاكنون كمترین ارتباط با حوزه اجتماعی استانداری داشته‌اند و در بحث آسیب‌های اجتماعی تاكنون هیچ بازخوردی از این كانون‌ها ندیده‌ایم در صورتی كه رفع آسیب‌های اجتماعی مورد تأكید رهبری است.
احمدی‌زاده با بیان اینكه برنامه مشخصی برای این تعداد كانون‌های مساجد نداریم، گفت: یكی از مساجد باید مركز فعالیت‌های رفع آسیب‌های اجتماعی شود تا با حوزه اجتماعی ارتباط برقرار كند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به پیشنهاد یكی از مدیران كانون‌های مساجد در خصوص اعتبارات اشاره كرد و گفت: اعتباراتی كه در حوزه اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد می‌آید بر اساس دستورالعمل وزارت كشور هزینه می‌شود كه آن هم بر اساس برنامه‌ها و نظارتی است كه بازخورد این برنامه‌ها می‌گیریم.
وی یادآور شد: اعتبارات ما حمایتی است و چیزی نیست كه بگوییم صفر تا 100 كمك می‌كنیم اما آن چیزی كه بسیار مهم است این است كه مقداری از جزیره‌ای عمل كردن بپرهیزیم مقداری متمركز شویم و حیف این اعتبارات جزئی است كه متمركز نشود.
احمدی‌زاده اهمیت توجه به فضای مجازی را یادآور شد و گفت: امروز فضای مجازی از فضای حقیقی، حقیقی‌تر شده است و همه آسیب شده است و ما نتوانستیم فرصت‌ها و تهدیدهای آن‌ را تبیین كنیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینكه یكی از كانون‌های فرهنگی با تولید محتوای قوی در فضای مجازی باید به پاسخگویی شبهات اعتقادی در فضای مجازی بپردازد، گفت: ما در این زمینه نیز تا جایی كه امكان داشته باشد، كمك می‌كنیم.
انتهای پیام

captcha