ضرورت اجرایی شدن قانون اختصاص نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها
کد خبر: 3808903
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

ضرورت اجرایی شدن قانون اختصاص نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها

گروه اجتماعی ــ معاون فرمانداری خرم‎آباد با بیان این‌که باید با ارائه راهکارهای عملی، مردم را با کتاب و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشتی دهیم، گفت: موضوع تخصیص نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به موضوع کتابخوانی و کتابخانه‌ها، قانون است و باید پرداخت شود.

ضرورت اجرایی شدن قانون اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، محمود آشناگر، معاون سیاسی و امور اجتماعی فرمانداری خرم‌آباد، امروز، پانزدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد که در سالن جلسات شماره یک فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نقش مهم کتابخوانی در توسعه، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه مغفول مانده است و باید تلاش کنیم با ارائه راهکارهای عملی در این‌گونه جلسات، مردم را با کتاب و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشتی دهیم.
وی افزود: موضوع تخصیص نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به موضوع کتابخوانی و کتابخانه‌ها، قانون است و باید  پرداخت شود تا در مسیر قانونی طراحی شده، هزینه شود.
معاون سیاسی و امور اجتماعی فرمانداری خرم‌آباد تأکید کرد: در جهت پیگیری مشکلات پروژه کتابخانه امام جعفرصادق(ع) خرم‌آباد نیاز است یک جلسه جداگانه تشکیل و تمام زوایای این طرح دیده شود.
آشناگر تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه‌ساز در استان و کشور برای به سامان رساندن طرح‌ها و پروژه‌های حوزه کتابخوانی، می‌تواند بسیاری از چالش‌های پیش‌روی را مرتفع سازد.
معاون سیاسی و امور اجتماعی فرمانداری خرم‌آباد، اظهار کرد: علاوه‎بر موضوع زیرساخت‌های مرتبط با کتابخوانی، باید برای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز برنامه داشته باشیم و در این راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان می توانند با تدوین راهکارهای لازم، این نقیصه را بهبود بخشند.

انتهای پیام

captcha