مهارت‌هایی برای خوب‌زیستن در مکتب آیت‌الله جوادی آملی
کد خبر: 3810763
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

مهارت‌هایی برای خوب‌زیستن در مکتب آیت‌الله جوادی آملی

کانون خبرنگاران نبأ ــ هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارتی «خوب زیستن» با محوریت تفسیر تسنیم اثر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دفتر این مرجع عالی‌قدر در تهران در حال برگزاری است.

مهارت‌هایی برای خوب‌زیستن در مکتب آیت‌الله جوادی آملی

حجت‌الاسلام امیرمیثم سعیدی، مسئول امور فرهنگی، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در تهران با اعلام این خبر در گفت‌و‌گو با  کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ تصریح کرد: آیت‌الله جوادی آملی دو دفتر در تهران دارند؛ یکی در میدان فلسطین که حدود پنج سال است بر پا شده و آن مکان فقط درباره احکام و دریافت خمس و وجوهات فعالیت می‌کند و دیگری حدود شش ماه است که در خیابان مجاهدین اسلام علاوه بر انجام امور رایج در سایر دفاتر مراجع معظم تقلید  از جمله پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم، ارایه مشاوره‌های مذهبی و توزیع کتب دینی و تبلیغی بین طلاب و روحانیون و سایر اقشار فرهیخته و تحصیل‌کرده جامعه به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی و برگزاری نشست‌های قرآنی اقدام کرده است.
وی با اشاره به این که دفتر جدید در خیابان مجاهدین اسلام واقع است، گفت: این ساختمان به‌دلیل داشتن فضای حسینیه‌ مکانی را به برگزاری کلاس‌های آموزشی اختصاص داده که برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، برگزاری همایش‌های علمی و مذهبی در دانشگاه‌ها، برپایی نمایشگاه‌های عکس و جملات قصار و برگزاری کلاس تفسیر قرآن (با محوریت تفسیر تسنیم) از جمله آن‌ها است.

حجت‌الاسلام سعیدی کلا‌س‌های آموزشی را متمرکز بر تبیین نقش بانوان توصیف و اظهار کرد: بیشتر شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های مهارتی قشر بانوان و دختران جوانی هستند که با حضور در این کلاس‌ها مهارت‌هایی برای ارتباطات خانوادگی، زناشویی، آمادگی برای ازدواج، مهارت‌هایی برای شادزیستن و مقابله با عوامل ناامیدکننده را می‌آموزند.

مهارت‌هایی برای خوب‌زیستن در مکتب آیت‌الله جوادی آملی

مسئول فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: منابع اصلی ارائه در دوره آموزشی خوب‌زیستن کتاب «زن در آینه جلال و جمال» و نیز تفسیر تسنیم نوشته آیت‌الله جوادی آملی است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 الی 10:30 صبح و کاملاً رایگان برقرار شده است.
وی گفت: حامد تهرانی، فوق لیسانس روان‌شناسی و مؤلف کتب و نیز شاگرد مکتب آیت‌الله جوادی آملی تدریس مباحث تخصصی در این کلاس‌ها را عهده‌دار است که به‌صورت میان‌رشته‌ای مباحثی قرآنی را برگرفته از تفسیر تسنیم آیت‌الله جوادی آملی با نگاهی علمی در شاخه‌های روانشناسی تبیین می‌کند؛ مثل چگونگی اعتماد به نفس داشتن، فرزند پروری، توانایی جواب نه گفتن و مبارزه با تنهایی و..... اینها تمام مباحثی است که بر گرفته از دانش مکتب آیت‌الله جوادی آملی است که در کلاس خوب زیستن ارائه می‌شود.

مهارت‌هایی برای خوب‌زیستن در مکتب آیت‌الله جوادی آملی

وی در پایان گفت: مبحث حکمت عبادات نیز توسط حقیر در این دور‌ه‌های آموزشی ارائه می‌شود. قصد داریم با برگزاری این کارگاه‌ها باری از دوش مردم برداریم نه اینکه عموم فقط برای خمس و زکات سراغ دفاتر مراجع بروند هر چند این‌ها هم از واجبات دین است اما می‌خواهیم وقتی مردم یک روحانی را می‌بینند جذب دین شده و بگویند با مشورت یک روحانی فلان مشکلم حل شد؛ با توجه به اینکه در جامعه ما مکاتب منحرفی روی کار آمده امید داریم با برگزاری شایسته این دوره‌های آموزشی مکتب فکری اهل بیت(ع) که به حق انسان‌ساز است؛ مغفول و مهجور نماند.

الهام راد

انتهای پیام 

captcha