پدافندی در برابر پهپادهای مهاجم به حجاب داریم؟
کد خبر: 3821874
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
یادداشت/

پدافندی در برابر پهپادهای مهاجم به حجاب داریم؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ امنیت علاوه بر آنکه جنبه نظامی و سیاسی دارد و مهم هم هست، ابعاد دیگری مانند اجتماعی و روانی هم دارد. سؤال مهمی که باید پرسید این که در برابر هجوم همه‌جانبه و شیطانی دشمن به بنیان خانواده و حجاب و عفاف چه برنامه‌ای داریم؟ آیا مسئولین کشور در حوزه‌های فرهنگی سامانه بومی طراحی کرده‌اند تا پهپادهای مهاجم به حجاب از ماهواره گرفته تا فضای مجازی هم با آن منهدم و ساقط شوند؟

پهپاد گران‌قیمت و غول‌پیکر آمریکایی با سامانه بومی پدافندی منهدم و ساقط شد. خبرنگار صدا و سیما در پی این اقدام بزرگ به میان مردم رفت و نظر آنان را در این خصوص جویا شد. مردم هم در جریان این مصاحبه از افتخار ملی سخن گفتند و از اینکه امنیت آنان به این ترتیب پایدار مانده ابراز خرسندی می‌کردند. بیشتر کسانی که برای مصاحبه از سوی خبرنگار صدا و سیما انتخاب شده بودند ملتزم به حجاب اسلامی آنچنان که باید نبودند. اینکه صدا و سیما راه درستی در این مواقع طی می‌کند یا خیر موضوع دیگری است اما نکته قابل تأمل این است که همه به کلیدواژه (امنیت) در جریان این گفت‌وگوها توجه داشتند.

امنیت علاوه بر آنکه جنبه نظامی و سیاسی دارد و مهم هم هست، ابعاد دیگری مانند اجتماعی و روانی هم دارد. سؤال مهمی که باید پرسید این که در برابر هجوم همه‌جانبه و شیطانی دشمن به بنیان خانواده و حجاب و عفاف چه برنامه‌ای داریم؟ آیا مسئولین کشور در حوزه‌های فرهنگی سامانه بومی طراحی کرده‌اند تا پهپادهای مهاجم به حجاب از ماهواره گرفته تا فضای مجازی هم با آن منهدم و ساقط شوند؟

دشمن به روش شیطان از راست و چپ و پیش رو و پشت سر در حال هجوم به ارزش‌های اسلامی است و خدای سبحان نیز دو راه مهم ارتباط با خود در آسمان و زمین (با نماز و دعا) را بازگذاشته است: «ثُمَّ لَآتِیَنَّهُم مِن بَینِ اَیدیهِم وَ مِن خَلفِهِم وَ عَن اَیمانِهِم وَ عَن شَمائِلِهم: سپس از پیش رو و از پشت سر و از طرف راست و چپ آنها به سراغشان می‌روم»(آیه 17 سوره مبارکه اعراف).

امید که مسئولین کشور به‌خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی که قرارگاهی مُهم است و در بخش‌هایی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره با شناخت درست دشمن در جایگاه یک منطق عقلانی برابر حدیث شریف «اَلا وَ اِنَّ اَعقَل النّاس عَبدٌ عَرف ربَّه فَأطاعَه و عرفَ عَدوّه فَعَصاه: عاقل‌ترین مردم آن است که خدای خود را بشناسد و او را اطاعت کند و دشمن‌اش را هم بشناسد و با او مخالفت کند» و دفاع همه‎‌جانبه و مخالفت با روش شیطانی دشمن به وظیفه خود در تأمین امنیت روانی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده عمل کنند.

به قلم محمد لطفی‌زاده، محصل علوم حوزوی

انتهای پیام

captcha