جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های حوزه ولایی است
کد خبر: 3824734
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
علیزاده:

جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های حوزه ولایی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های حوزه ولایی است و در آستانه برگزاری ربع قرن جشنواره ملی شعر رضوی هستیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز شنبه، 15 تیر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی که 17 و 18 تیر‌ماه در کرمان برگزار می‌شود، گفت: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه‌های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا(ع) است.
وی افزود: به‌منظور ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های دینی فرهنگی در راستای سیره ائمه اطهار(ع) و قدردانی از هنرمندان پدیده آورنده این آثار، قدم‌های مؤثری باید برداشته شود.
علیزاده با بیان اینکه جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های حوزه ولایی است و در آستانه برگزاری ربع قرن جشنواره ملی شعر رضوی هستیم، بیان کرد: تا هفتم تیرماه جاری مهلت ارسال آثار برای بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی بود که آثار کیفی مناسبی در سه بخش شعر کلاسیک، سپید و ترانه به دبیرخانه واصل شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: 761 اثر به دبیرخانه جشواره واصل شده که 375 اثر در شعر کلاسیک، 250 سپید و 105 ترانه بوده است، در مرحله اول 75 اثر و در مرحله نهایی 20 اثر انتخاب شده که میهمانان برگزیده جشنواره خواهند بود و از 9 نفر تقدیر می‌شود.
وی تصریح کرد: دبیر تخصصی جشنواره امسال را سیدعلی میرافضلی از شاعران کرمانی به عهده دارد، در سال گذشته بحث انتقال جشنواره به استان دیگری در راستای سیاست‌های جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مطرح بود که با دستور وزیر و همراهی مدیرعامل بنیاد امسال جشنواره در کرمان تثبیت شد.
علیزاده بیان کرد: در جشنواره امسال از سیدجواد جعفری که نخستین دوره جشنواره را در سال 72 برگزار کرده و همچنین از عبدالجبار کاکایی و محمدعلی بهمنی از داوران جشنواره و شاعران برجسته کشور تجلیل می‌شود.
وی گفت: جشنواره شعر رضوی استان کرمان رویدادی خودجوش و برخاسته از متن شعرا و ادیبان استان کرمان بوده و به‌صورت دستوری برگزار نشده است.
یادآور می‌شود، بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر ضوی 17 و 18 تیرماه جاری در کرمان برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه روز سه‌شنبه ساعت 17 و 30 دقیقه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی خواهد بود.
انتهای پیام

captcha