رتبه پایین زرندیه در شاخص‌های فرهنگی ـ اجتماعی
کد خبر: 3830980
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

رتبه پایین زرندیه در شاخص‌های فرهنگی ـ اجتماعی

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی شرایط شهرستان زرندیه را با توجه به گزارش ارائه شده از سوی فرماندار نگران‌کننده دانست و گفت: رتبه شهرستان در اکثر شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ... پایین است در حالی‌که زرندیه شهرستانی پهناور و دارای صنایع زیاد است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر روز گذشته، هفتم مرداد در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که در استانداری برگزار شد شرایط شهرستان زرندیه را با توجه به گزارش ارائه شده از سوی فرماندار نگران‌کننده دانست و گفت: رتبه شهرستان در اکثر شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ... پایین است در حالی‌که زرندیه شهرستانی پهناور و دارای صنایع زیاد است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به پروازی بودن مدیران شهرستان زرندیه اظهار کرد: بیشتر مدیران شهرستان پروازی هستند، کیفیت انتخاب مدیران در شهرستان باید ارزیابی شده و تغییر یابد، مدیران باید به نوعی انتخاب شوند که در شهرستان استقرار داشته و پروازی نباشند، شخص مدیر باید در جلسات حضور فعال داشته باشد و فرماندار مقصر عدم حضور مدیران شهرستانی در جلسات شهرستان‌ است.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جلسات و کارگروه‌ها گزارش کار نیست، اظهار کرد: برای شهرستان‌ها ساختار و الگویی برای ارائه شاخص‌ها تعریف می‌شود که طبق همان چارچوب در کارگروه استانی مطرح شود، بیان مشکلات توسط فرمانداران به این دلیل است که برای رفع مشکلات تصمیمی راهبردی اتخاذ شود.

وی با استناد به سخنان فدایی فرماندار زرندیه تصریح کرد: ما در شاخص‌های اجتماعی زرندیه مشکلاتی داریم که این مسایل محصول عملکرد بنده و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان است. اگر در هر حوزه از جمله فرهنگی، اجتماعی و ... با مشکل و آسیب مواجه هستیم بخشی از مسایل ایجاد شده متوجه مدیران کل اجرایی و بخشی متوجه بنده و فرماندار است. بیان گرفتاری‌ها در خصوص تصویر‌سازی مسایل اجتماعی زرندیه به تصمیم‌گیری‌های بعدی کمک می‌کند بیان مشکلات به این معنا نیست که خدمات خوبی صورت نگرفته است بلکه قصد داریم با ارائه مشکلات به رفع آن کمک کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید تصمیم‌گیری شود که تا ۶ ماه آینده شاخص‌ها در هر حوزه و مرتبط با هر دستگاه اجرایی است در این شهرستان بهبود پیدا کند. شاخص‌های مرتبط با هر دستگاه اجرایی در خصوص شهرستان زرندیه به دستگاه مربوطه ارجاع شود و پایان سال بار دیگر شاخص‌های این شهرستان مورد بازبینی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

اکرمی تصریح کرد: فرماندارن باید ظرف مدت یک ماه نظرات خود را نسبت به مدیران شهرستانی ارائه دهند تا پس از آن تغییرات لازم در خصوص مدیران صورت گیرد. هم‌چنین پراکندگی ۲۵ هزار سرپرست خانوار استان فاقد پوشش بیمه روستایی باید شناسایی شود تا به راحتی بتوان تصمیم‌گیری لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن آنان اتخاذ شود.

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: ۸۲ درصد جمعیت کشور و ۸۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند، اما هنوز ۱۵ درصد جمعیت واجد شرایط شامل ۲۵ هزار سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار نگرفتند که طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برای این مهم باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha