ارائه آموزش‌های قرآنی به ۱۰۰ هزار نفر در آستان مقدس قم
کد خبر: 3831027
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

ارائه آموزش‌های قرآنی به ۱۰۰ هزار نفر در آستان مقدس قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت‌(س) از ارائه آموزش‌های مرکز قرآن و حدیث به بیش از ۱۰۰ هزار نفر خبر داد.

ارائه آموزش‌های قرآنی به ۱۰۰ هزار نفر در آستان مقدس قمحجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اشرف عبدی، مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(س) در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با بیان اینکه بیش از صدهزار نفر از آموزش‌های قرآنی و حدیثی مرکز قرآنی حرم حضرت معصومه(س) بهره‌مند شده‌اند، گفت: این آموزش‌ها در طول هشت سال به اقشار مختلف اعم از کودکان و نوجوانان و زنان و مردان ارائه شده است.

عبدی با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث آستان از سال ۹۰ فعالیت خود را در قالب جدید آغاز کرد، تصریح کرد: هدف اصلی این مرکز، گسترش فعالیت ناب اسلامی بر‌پایه تعالیم حیات‌بخش قرآن و عترت است که این هدف در قالب با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف اعم از حضوری و غیرحضوی و قرآنی و غیرقرآنی در حال انجام است.
 
وی افزود: مرکز قرآن و حدیث در دو بخش برادران و خواهران و به صورت‌ حضوری و غیرحضوری فعالیت خود را برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوانان ارائه می‌دهد و کلاس‌هایی نیز برای سنی میانسالی و بزرگسالی هم وجود دارد.
 
مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(س) گفت: در بخش برادران از آغاز فعالیت مرکز تاکنون ۳۴ هزار فراگیر و در بخش خواهران نیز بیش از ۶۵ هزار فراگیر از آموزش‌های مرکز بهره‌مند شده‌اند.
 
وی با اشاره به همکاری حرم مطهر در اجرای برنامه‌های قرآنی با مساجد با بیان اینکه رویکردهای آموزشی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس توسعه یافته است، بیان کرد: در فصل تابستان امسال طرح «چهلچراغ» با هدف ارائه آموزش‌های قرآنی در ۴۰ مسجد در حال اجراست.
انتهای پیام
captcha