ترویج فرهنگ گذشت و ایثار، رویکرد دستگاه قضایی است
کد خبر: 3831035
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

ترویج فرهنگ گذشت و ایثار، رویکرد دستگاه قضایی است

گروه اجتماعی ــ رئیس دادگستری شهرستان قلعه‌گنج گفت: ترویج فرهنگ گذشت و ایثار، رویکرد دستگاه قضایی است و حضور گروه‌های مصلحین و سران طوایف در این زمینه امری مهم و ضروری است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان کرمان، غلامرضا مارزی، رئیس دادگستری شهرستان قلعه‌گنج امروز سه‌شنبه، 8 مرداد با تأکید بر اینکه صلح و سازش باید به فرهنگی فراگیر در جامعه تبدیل شود، گفت: می‌تواند به کمک نخبگان، اعضای شوراهای حل اختلاف و مصلحین فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ گذشت و ایثار، رویکرد دستگاه قضایی است و این رویکرد جهت ایجاد امنیت در جامعه و کاهش مراجعان به دادگستری بسیار تأثیرگذار است و حضور گروه‌های مصلحین و سران طوایف در این زمینه امری مهم و ضروری است.

مارزی هدف از تشکیل گروه‌های مصلحین را ایجاد صلح و سازش و فرهنگ‌سازی ایثار و فداکاری و جلوگیری از تعصبات قومی و قبیله‌ای دانست و یادآور شد: توجه مصلحان و شوراهای حل اختلاف و سران طوایف به ایجاد صلح و سازش در جامعه موجب کاهش اختلافات و ورودی پرونده‌ها و کاهش جمعیت زندانیان شده است.

رئیس دادگستری شهرستان قلعه‌گنج تصریح کرد: دستگاه قضایی آمادگی لازم برای همکاری با مصلحین در زمینه انجام اقدامات پیشگیری از وقوع جرایم را دارد.

انتهای پیام

captcha