لبخند رضایت بر لب کارآفرینان شازندی نشست
کد خبر: 3831427
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

لبخند رضایت بر لب کارآفرینان شازندی نشست

گروه اجتماعی ــ بانوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شازند توانست با ایجاد کارگاه قالی‌بافی برای خود و ۱۲ بانوی دیگر اشتغال ایجاد کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بانوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شازند توانست با ایجاد کارگاه قالی‌بافی برای خود و ۱۲ بانوی دیگر اشتغال ایجاد کند.

آنچه در ادامه می‌خوانید روایتی است از زندگی این بانوی موفق کارآفرین است؛

حسینی، بانوی ۳۷ ساله شازندی گفت: در سال ۹۰ همسرم به دلیل بیماری سرطان در گذشت، با فوت همسرم سرپرستی دو فرزندم، یک دختر ۱۰ ساله و یک پسر دو ساله را به تنهایی عهده‌دار بودم. به دلیل نداشتن درآمد و شرایط نامناسب مالی و اینکه حتی توانایی پرداخت اجاره منزل را نداشتم به منزل پدرم که خود نیز مستأجر بود نقل مکان کردیم.

وی افزود: در آن سال‌های سخت خود نیز از بیماری صرع رنج می‌بردم و از آنجایی که هنر و حرفه‌ای نمی‌دانستم و نمی‌توانستم به دلیل شرایط جسمی در هر مکانی کار کنم شرایط زندگی هر روز بر من و فرزندانم سخت‌تر می‌شد؛ با مشورت دوستان به کمیته امداد شهرستان مراجعه کردم و با تشکیل پرونده از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند شدم.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: هرچند با حمایت‌های کمیته امداد تا حدودی شرایط زندگی‌ام بهتر شده بود ولی با دریافت مستمری به تنهایی نمی‌توانستم مخارج زندگی و هزینه‌های درمانم را تأمین کنم‌؛ در یکی از مراجعات به این نهاد و شرکت در یکی از جلسات مشاوره با برنامه‌های اشتغال کمیته امداد و خدمات این نهاد در بخش حمایت از کارآفرینی آشنا شدم.

حسینی افزود: از دوران کودکی با قالی‌بافی آشنا بودم و گاهی در کنار مادرم بافنگی می‌کردم‌، جلسات مشاوره جرقه ایجاد یک کارگاه قالی‌بافی کوچک را در ذهنم روشن کرد و با پیگیری و شرکت در دوره‌های آموزشی توانستم ۱۵ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد دریافت کرده و یک کارگاه کوچک قالی‌بافی با سه دار قالی تأسیس کنم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این کارگاه کوچک در هشت سال فعالیت خود توانسته است برای ۱۲ خانواده نیازمند کارآفرینی کند و از این تعداد خانواده پنج خانواده مانند خودم از زنان سرپرست خانوار هستند، بیشتر این خانم‌ها قالی‌بافی را به صورت سنتی از مادر یاد گرفته‌اند و عشق به قالی در خونشان هست. به دلیل کیفیت و بافت خوب فرش‌های این کارگاه با وجود اینکه قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته است‌، همچنان فرش‌ها بازار فروش خوبی دارد و تمامی فرش‌هایی که بافنده‌ها در حال بافت آن هستند در بازار پیش‌فروش شده است؛ با یاری خداوند امروز با وجود شرایط سخت اقتصادی از درآمد کارگاه راضی هستم و توانستم برای خود و فرزندانم مسکنی مناسب در شهر مهاجران خریداری کنم و توسعه محل کار از برنامه‌هایی است که در حال اجرای آن می‌باشم.

بانوی موفق کارآفرین تصریح کرد: کارآفرینی به ظاهر شاید ساده به نظر بیاید، اما در واقع مشکلات خودش را دارد، یک کارآفرین در حالی که باید ایده داشته باشد، نباید به سادگی مأیوس شود برای رسیدن به موفقیت هر چند مورد کم‌لطفی قرار می‎گیرد، ناامید نمی‎شود و همین کارشکنی‎ها باعث می‎شود تا انگیزه‌اش بیشتر شود.

وی ضمن ابراز تأسف از قدرت ریسک‌پذیری پایین بانوان و به خصوص زنان سرپرست خانوار که دارای مشکلات فراوان هستند‌، گفت: در سال‌های کار و فعالیتم خانم‌های زیادی را که شرایطی مانند خودم داشتند به کارآفرینی تشویق کردم‌، زنان سرپرست خانوار باید بیاموزند که به جای تکیه بر دیوار دیگران روی پای خود بایستند‌؛ با توکل به خدا‌، توکل و تلاش می‌توانند به موفقیت برسند و علاوه بر کسب روزی حلال برای خود لذت شیرینی کمک به دیگران و کارآفرینی برای دیگر افراد را بچشند.

به گزارش ایکنا جایگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار در واقع دست‌یافتنی نیست بلکه دست‌ساختنی است، این امر تنها زمانی میسر می‌شود که زنان از خودسازی شروع کنند، به خود و مهارت‌های خود باور داشته باشند. بهترین روش برای این منظور هم آموزش بانوان در شاخص‌های مختلف برای رسیدن به هدف است، پس برای رسیدن زنان به جایگاه مناسب تقویت بنیه علمی و عملی آنان اهمیت زیادی دارد.
انتهای پیام

captcha