دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است/ از مذاکره دم می‌زند ولی تحریم می‌کند
کد خبر: 3831832
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است/ از مذاکره دم می‌زند ولی تحریم می‌کند

گروه سیاسی- امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان نظام اسلامی هستند، گفت: آنها از مذاکره دم می زنند ولی تحریم می‌کنند، این کارها برای این است تا با تفرقه جای پای خود را محکم کنند اما تاکنون نتوانسته‌اند.

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است/ از مذاکره دم می‌زند ولی تحریم می‌کند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه 11 مرداد کرج ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع)، گفت: امام جواد(ع) دوران سخت و پر مشکلی را در 17 سال امامت خود پشت سر گذاشت، یکی از کارهای اساسی امام غیر از مدیریت جریانات سیاسی و رهبری فکری، نشر معارف دین و احکام نورانی اسلام و قرآن بود، این امام بزرگوار تلاش می‌کرد مردم در استدلال‌های خود از احکام اسلامی استفاده کنند .
امام جمعه کرج به هفته ازدواج و سالروز ازدواج علی(ع) و فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: در این روز یک خانواده الهی تشکیل و ثمره آن تا قیامت برای بشر به یادگار مانده است؛ ازدواج گاهی در تغییر سرنوشت انسان نقشی اساسی دارد، ازدواج مسیر زندگی انسان را تغییر می دهد، گاهی انسان را بهشتی می کند و گاهی نیز انسان را به دوزخ می برد .
وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه مسئله خانواده دچار آفات زیادی شده است اعلام کرد: باید به حل مشکلات ازدواج پرداخت تا جامعه به مسیر اصلی و متعالی خودش برگردد ، والدین به ازدواج فرزندان خود بی تفاوت نباشند، همچنین دنبال مراسم ساده باشند و توقعات را پایین بیاورند.
امام جمعه کرج از تلاش دشمنان برای بر هم زدن بنیان خانواده گفت و تصریح کرد: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی پررنگی انجام شود، هنوز عده‌ای در برخی دستگاه‌ها از تکثیر نسل جلوگیری می‌کنند.
وی در ادامه خطبه‌های امروز با با بیان اینکه خبرهای خوبی از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در استان به گوش نمی‌رسد گفت: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود چون تخلفاتی جدی در این حوزه وجود دارد و باید در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.
این مسئول افزود: دستور قضایی برای مقابله با این موضوع وجود دارد اما جدی گرفته نمی‌شود و برخی عنوان می‌کنند که دستور قضایی برای آن نداریم.
وی ادامه داد: کمترین اثر ساخت و سازهای غیرمجاز این است که وضعیت اجتماعی را بهم می‌زند و باعث کمبود در زیرساخت‌های چون آب، گاز، برق و ... می‌شود بنابراین مسئولان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی تخلفات مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز که در سطح استان انجام شده باشند.
حسینی همدانی اضافه کرد: تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها، دهستان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق شهری به خاطر منافع عده‌ای است و باید موضوع جدی گرفته شود.
امام جمعه کرج در ادامه خطبه‌های امروز به پیش رو بودن انتخابات مجلس هم اشاره و اعلام کرد: کسانی را انتخاب کنید که گفتار و رفتارشان یکسان باشد، از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی بیزار و در عمل ساده زیست باشند؛ افرادی که انتخاب می‌شوند باید خودشان را وابسته با مراکز قدرت و ثروت نکرده باشندو باید صالح باشند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با بیان اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم گفت: دشمنان پیام می‌دهند و می‌گویند که قصد داریم با مردم ایران به صورت مستقیم صحبت کنیم و مدعی هستند که تحریم‌ها متوجه مردم نیست، آنان به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند.
حسینی همدانی از تحریم وزیر امور خارجه ایران هم گفت و اعلام کرد: با این اقدام به همه دنیا فهماندند، در نفهمی لنگه ندارند، از مذاکره دم می زنند ولی تحریم می‌کنند، این کارها برای این است تا با تفرقه جای پای خود را محکم کنند اما تاکنون نتوانسته‌اند.
امام جمعه کرج به تصمیم دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی اشاره کرد و افزود: برای این کار باید مطالعات بیشتری انجام شود، این کار جز بار روانی اثر جندانی بر معیشت مردم نخواهد داشت.
انتهای پیام

captcha