حقوق بشر در مجامع بین‌المللی در حد شعار باقی مانده است
کد خبر: 3831838
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

حقوق بشر در مجامع بین‌المللی در حد شعار باقی مانده است

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه ابهر با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان گفت: حقوق بشر و کرامت انسانی در مجامع بین‌المللی در حد یک شعار باقی مانده است.

حقوق بشر در مجامع بین‌المللی در حد شعار باقی مانده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به 17 مرداد سالگرد شهادت خبرنگار انقلابی شهید صارمی اشاره و اظهار کرد: خبرنگار باید بدون گرایش به حزب و جناح دنبال‌رو حق باشد و راه روشنی را جامعه ترسیم کند. خبرنگاران باید دردهای جامعه را شناسایی کنند و به دنبال درمان نیز باشند و به مسئولین امر راه را نشان دهند.
وی از زحمات خبرنگاران دلسوز و تلاشگر انقلابی که بدون توقع و با زحمات سخت، تلاش و کوشش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: مسئولان باید از خبرنگاران حمایت کنند.
امام جمعه ابهر به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرد و افزود: هیچ دینی مثل اسلام به کرامت انسانی و حقوق بشر ارزش قائل نشده، چرا که این دین حرمت و آبروی یک انسان را از حرمت کعبه بالاتر می‌داند این دین نه تنها به انسان‌ها بلکه به حیوانات نیز ارزش فوق‌العاده قائل شده است.
وی یادآور شد: آنچه که در مجامع بین‌المللی در مورد حقوق بشر در حرف و شعار می‌گویند یکی از دروغ‌های بزرگ جهان است، چرا که آنچه که امروزه در خارج از مرز و بوم می‌بینیم این است که اصلا به حقوق بشر ارزش قائل نیستند و کرامت انسانی را زیر پا له و لگد مال کرده‌اند، که نمونه آن را در یمن شاهد هستیم.
وی به فجایع روی داده در یمن طی چهار سال جنگ و محاصره این کشور به رهبری عربستان اشاره کرد و افزود: فاجعه انسانی جنگ یمن، بعد از جنگ جهانی تاکنون بی سابقه است چرا که بر اساس آمارهای مراکز حقوق بشر، در اثر حملات ائتلاف عربی به این کشور حدود 16 هزار نفر کشته، 25 هزار مصدوم شده‌اند، از طرفی، هزاران غیر نظامی به دلایلی چون سوء‌تغذیه و بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
رحیمی افزود: علاوه بر فاجعه انسانی، بسیاری از زیر ساخت‌های خصوصی و عمومی از جمله مساجد، بیمارستان‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها، راه‌های اصلی، تاسیسات و مراکز اقتصادی و تجمعات مسکونی اغلب شهرهای یمن هدف حملات ناجوانمردانه هوایی قرار گرفته و تخریب شده‌اند.
وی بریده شدن سر انسان‌ها توسط داعش با حمایت دلارهای عربستان، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را نمونه حقوق بشر رایج در جهان کنونی دانست و ادامه داد: نمونه دیگر این حقوق بشر در فلسطین در حال وقوع است.
انتهای پیام

captcha