کاهش 50 درصدی تجمعات کارگری استان مرکزی
کد خبر: 3832074
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

کاهش 50 درصدی تجمعات کارگری استان مرکزی

گروه اجتماعی - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از کاهش 50 درصدی تجمعات کارگری 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال 97 خبرداد و گفت: کاهش آمار تجمعات کارگری حاکی از توجه مسئولان ذی‌ربط برای کاهش اعتراض‌های کارگران است.

کاهش 50 درصدی تجمعات کارگری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز 12مرداد در جلسه کمیسیون کارگری استان با اشاره به جمع‌بندی فعالیت‌ها در حوزه کارگری در 4 ماهه نخست سال و با توجه به وضعیت کارگری استان در بخش‌های مختلف، از کاهش 50 درصدی تجمعات کارگری 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال 97 خبرداد و گفت: کاهش آمار تجمعات کارگری حاکی از توجه مسئولان ذی‌ربط برای کاهش اعتراض‌های کارگران است.

وی از خدمات مسئولان فعال در حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری و دیگر مسئولان فعال در این حوزه تقدیر کرد و افزود: تعداد دادخواست‌های کارگری در چهارماهه اول سال نسبت به مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافته است و خوشبختانه مشکلات کارگری در این بخش کمتر شده است.

اکرمی با بیان اینکه تعویق در بازپرداخت حقوق کارگران شرکت‌ها در 4 ماهه نخست سال 13 درصد و نسبت به مشابه سال قبل هم 13 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: مجموع حقوق معوقه اول 98 نسبت به 4 ماهه نخست سال 97 هم 22 درصد کاهش پیدا کرده است که این امر نشان از رشد مناسب شاخص‌های اقتصادی در استان و بنگاه‌های اقتصادی دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته دو شرکت بزرگ استان همچنان مشکلاتی دارند و با دست به دست هم دادن مدیریت استان و سایران مشکلات حل می‌شود. آمارهای دقیق حاکی از آن است که 4 ماه اول سال 98 نسبت به 97 مشکلات کارگری کمتر شده و وضعیت کارگران بهتر شده است که جا دارد از دست‌اندرکاران تشکر کنم.

اکرمی از اجرای طرح کارورزی در دستگاه‌های مختلف نیز خبرداد و گفت: این طرح برای همه افراد به ویژه دانشجویان دانشگاه و فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است و برای استفاده بهینه از این طرح هم مدیران دستگاه‌ها و هم دانشجویان باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح فرصت خوبی هم برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه و هم بنگاه‌های اقتصادی کوچک، اتاق اصناف و سایر واحدای خدماتی غیر‌دولتی است که باید از این ظرفیت استفاده کنند. اگر افراد وارد این طرح شوند هم به نفع کارفرمایان خواهد بود و هم دانشجویان؛ چراکه حقوق این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود، دانشجویان نیز علاوه بر دریافت وجه بیمه هستند و مهارت کافی را کسب می‌کنند، انتظار داریم هم فارغ‌التحصیلان و هم کارفرمایان برای مشغول به کار‌شدن افراد تحصیل‌کرده از این طرح استقبال کنند.

انتهای پیام

captcha