دستگاه قضایی بین خادم و خائن تفاوت قائل است
کد خبر: 3832792
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

دستگاه قضایی بین خادم و خائن تفاوت قائل است

گروه اجتماعی ـ معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری فارس با بیان اینكه دستگاه قضایی بین خادم و خائن تفاوت قائل است، گفت: مردم باید به این اطمینان برسند که امروز دستگاه قضایی نفوذناپذیرهست.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدعبدالنبی نجیبی، معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری فارس امروز، 14 مردادماه در مراسم تكریم و معارفه رئیس دادگستری فراشبند با بیان اینكه دوران بلوغ و 40 سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، گفت: در شرایط اوج بلوغ انقلاب قرار داریم و بیانیه مهم و منشوری که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان فرمودند نشان از این است که دیگر دوران تجربه را پشت سر گذاشته و دیگر دوران آزمون و خطا نیست و معظم‌له در این بیانیه اشاره می‌فرمایند باید از گذشته درس آموخت و تجارب گذشته را به کار گرفت.
وی با اشاره به اینكه دوران بلوغ و نونهالی انقلاب اسلامی مصادف با آغاز ریاست آیت‌الله رئیسی بر قوه قضائیه شده است، افزود: با شروع دوران جدید فصل تازه‌ای در قوه قضائیه آغاز شده است، فصلی همراه با تحول و نشاط و گرچه رؤسای گذشته قوه قضائیه زحمات و خدمات شایسته‌ای در راستای رشد و تعالی قوه قضائیه انجام داده‌اند اما اقدامات و عملکرد ریاست جدید قوه قضائیه آیت‌الله رئیسی امید دوباره‌ای را برای تحقق عدالت در مردم زنده کرده است.
نجیبی به قضات و کارکنان دادگستری حوزه قضایی فراشبند توصیه کرد تا با تلاش و پشتکار بیشتر بتوانند توقعات و نیازهای مردم را برآورده کنند و در مسیر رشد و تعالی انقلاب،دستگاه قضایی و عدالت محوری گام بردارند.
وی به برخی از برنامه‌های طرح تحولی متناسب با گام دوم انقلاب پیشنهادی آیت‌الله رئیسی به رهبری معظم انقلاب که مورد تأیید ایشان قرار گرفت و بعد از آن حکم انتصاب وی صادر شد نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح تحول قوه قضائیه سرفصل‌های مهمی ارائه شده است که یکی از این سرفصل‌ها که بسیارحائز اهمیت است افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش پیوند بین مردم و مسئولان است.
معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس از توسعه ارتباط مسئولان قوه قضائیه با مردم و صنوف و اقشار مختلف مردم خبر داد و افزود: در سطح دادگستری استان فارس و در صدر آن رئیس کل دادگستری استان فارس اهتمام ویژه‌ای را در راستای افزایش اعتماد مردم و ارتباط بیشتر با مردم در دستور کار دارند و به همین منظور دیدارهای مختلفی را در سطح مساجد شیراز، سایر حوزه‌های قضایی استان فارس بسیار افزایش یافته و اعتماد به مردم را تعمیق بخشیده است.
نجیبی درادامه با بیان اینکه امروز افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از مسائل راهبردی و مهم دستگاه قضایی در سطح کشور و در برنامه‌های تحول قوه قضائیه به طور شفاف و روشن آمده است، از تمامی قضات و کارکنان دادگستری خواست تا در این مسیر هر چه بیشتر گام بردارند.
وی با بیان اینکه کسی که حب و دوستی مردم در خدمت‌رسانی ندارد شایسته قبول مسئولیت نیست، گفت: باید ارباب رجوع را دوست داشت و کارگزاری به نام جمهوری اسلامی باید برای همه مردم از درون حرمت و ارزش قائل شود.
نجیبی به همه قضات و کارکنان دستگاه قضایی توصیه کرد تا ارتباط با مردم بویژه ارتباط با محرومین، مستضعفان و افرادی که در پیچ و خم اداره دادگستری زبانی برای گفتن ندارند و تخصصی برای ارائه مطالب خود ندارند بیشتر شود.
معاون قضایی و برنامه‌ریزی رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه به موضوع حسن نظر به مردم نیز تأکید کرد و گفت: عیب‌پوشی خوب است اما قضات باید در برابر معاندین نظام و انقلاب، افراد شرور و اراذل و اوباش بایستند و برخورد قاطع و قانونی کنند ولی به آحاد مردم حسن نظر داشته باشند.
وی، رفع و کاهش اطاله دادرسی را از دیگر سرفصل های قوه قضائیه در دوران تحول قضایی دانست و گفت: مردم باید عدالت را در اعماق تصمیمات ببینند و اگر عدالت چندین سال طول بکشد و رسیدگی به پرونده های قضایی طولانی شود، اجرای عدالت اثر و ارزش خود را از دست می‌دهد.
نجیبی در ادامه از برنامه‌ریزی و پیگیری رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای رسیدگی به موقع به پرونده‌های قضایی و کاهش رفع اطاله دادرسی خبر داد.
این مقام قضایی دادگستری فارس، مبارزه با فساد را از دیگر برنامه‌های مهم و همه جانبه در تشکیلات قضایی و خارج از آن دانست و گفت: دستگاه قضایی بین خادم و خائن تفاوت قائل است و مردم باید به این اطمینان برسند که امروز دستگاه قضایی نفوذناپذیرهست، قاضی نفوذناپذیر است و این راهبرد اساسی در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضائیه و سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس کل دادگستری فارس به صورت قاطعانه آمده که خطا از هر کسی بد باشد از قاضی بدتر خواهد بود.
نجیبی همچنین از نظارت و عزم اراده جدی رئیس کل دادگستری استان فارس در برخورد قاطع و قانونی با تخلفات احتمالی در دستگاه قضایی و خارج از آن خبر داد.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از اقدامات و تلاش‌های حمید تقی‌زاده، رئیس دادگستری سابق این شهرستان قدردانی و سید احمد موسوی‌نسب به عنوان رئیس دادگستری فراشبند و رضا امیدواری به سمت دادستانی این شهرستان منصوب شد.
انتهای پیام

captcha