طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دنبال می‌شود
کد خبر: 3833460
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
علیزاده:

طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دنبال می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از طرح‌های خوبی است که دنبال می‌شود قطعا رفسنجان این ظرفیت‌ را دارد متناسب با ظرفیت در زمینه شهرهای خلاق گام‌هایی بردارد

 به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شامگاه چهارشنبه، 16 مرداد با فعالان فرهنگی هنری شهرستان رفسنجان گفت: فضاهایی در شهرها وجود دارند که بنا به دلایلی محدود شدند و پاسخگویی ارشاد به هنرمندان را سخت کرده است.
وی افزود: این موضوع نیازمند تعاملات بیشتر است و در رفسنجان باید تلاش بیشتری شود که از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها به جامعه فرهنگی هنری خدمات بیشتری ارائه شودف ظرفیت بالایی در رفسنجان هست که در کمتر نقاط استان دیده می‌شود و حیف است امکانات در این شهر خاک بخورد و جامعه فرهنگ و هنر گرفتار مسائل و مشکلات باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در زمان استاندار قبل ۲۰ سالن را با ظرفیت بالای 3 هزار صندلی در مرکز استان در اختیار هنرمندان قرار دادیم در رفسنجان هم می‌شود این کار انجام شود نظام، سرمایه‌گذاری زیادی کرده اما پراکنده است جامعه فرهنگ و هنر وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیستند بلکه متعلق به جامعه هستند.
علیزاده بیان کرد: در چند سال اخیر در رفسنجان قابل مقایسه با گذشته نیست، مطالبه‌گری انجام شده و اتفاقات خوبی افتاده اما بعضی موارد به سرانجام نرسیده که باید تدبیر کرد، مهم است شهرستانی مانند رفسنجان باید حداقل‌ها را برای جامعه فرهنگی‌اش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود در مجتمع افصح هجری تبدیل به احسن شود و هنرمندان از آن استفاده کنند، تصریح کرد: در خصوص پلاتو برای هنرمندان با تعامل با شهرداری این مهم را به نتیجه می‌رسانیم در زرند، بم و سیرجان پلاتو به بهره‌برداری رسیده است.
علیزاده اظهارکرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک همزمان با اصفهان در رفسنجان برگزار می‌شود در کنار مجموعه‌هایی مانند شهرداری و گلستان امین این جشنواره برگزار خواهد شد، همچنین جشنواره فیلم کوتاه همزمان با تهران در رفسنجان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: با هدف تمرکززدایی، جشنواره استانی را در سال جاری تعریف کردیم که با مرکزیت شهرستان‌ها برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد در حوزه بازار کسب و کار و اقتصاد هنر امکان و ظرفیت خوبی است که حمایت ها و تسهیلات ارزان‌قیمتی که دولت برای آن قرار داده؛ در رفسنجان گذر فرهنگی فضاسازی شده که پاتوقی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری است و دولت هم تسهیلاتی اعطا می‌دهد.
وی تأکید کرد: طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از طرح‌های خوبی است که دنبال می‌شود قطعا رفسنجان این ظرفیت‌ را دارد متناسب با ظرفیت در زمینه شهرهای خلاق گام‌هایی بردارد.
انتهای پیام

captcha