حرفه‌آموزی زمینه‌ساز اشتغالزایی برای جوانان است
کد خبر: 3833672
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

حرفه‌آموزی زمینه‌ساز اشتغالزایی برای جوانان است

گروه اجتماعی- امام جمعه سنندج با تأکید بر حرفه‌آموزی جوانان گفت: یادگیری فن و حرفه می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالزایی و بسیاری دیگر از مشکلات جوانان و رفع مشکل بیکاری در جامعه باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمان خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 18 مردادماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج با تأکید بر حرفه‌آموزی جوانان اظهار کرد: یادگیری فن و حرفه می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالزایی و بسیاری دیگر از مشکلات جوانان و رفع مشکل بیکاری در جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید با ترویج حرفه‌آموزی در روستاها زمینه‌ساز کاهش بیکاری در روستاها باشند، تأکید کرد: والدین نیز باید فرزندان خود را به فراگیری علوم و فنون مهارتی تشویق کنند.
امام جمعه سنندج به راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق مختلف استان و کشوراشاره و عنوان کرد: متقاضیان علاقه‌مند می توانند با مراجعه به این مراکز مهارت‌های فنی را بیاموزند و با استفاده از این مهارت‌ها بتوانند برای خود در جامعه شغلی ایجاد کنند.
وی اعلام کرد: حرفه‌آموزی و فراگیری مهارت بویژه برای جوانان باید بیشتر مورد توجه و تأکید قرار گیرد تا ایشان بتوانند علاوه بر ایجاد شغل به جامعه نیز خدمت کنند.
ماموستا خدایی در ادامه با تأکید بر اینکه انسان فرصت‌های عبادت را از دست ندهد، بیان کرد: ۱۰ روز اول ماه ذی‌الحجه مخصوص عبادت است، ۹ روز مختص روزه گرفتن و روز دهم مربوط به قربانی کردن است.
وی با بیان اینکه قربانی کردن سنتی بزرگ و موکد در اسلام است، افزود: سنت قربانی بین مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار است.
امام جمعه سنندج با اشاره به اصول و نحوه قربانی کردن یادآور شد: مسلمانان از گوشت قربانی میان نیازمندان و فقرا توزیع کنند تا آنها هم از این موهبت بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

captcha