هئیت‌های عزاداری؛ ظرفیتی بی‌بدیل در راهبری جامعه مؤمنین
کد خبر: 3838562
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷

هئیت‌های عزاداری؛ ظرفیتی بی‌بدیل در راهبری جامعه مؤمنین

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هئیت‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در راهبری جامعه مؤمنین ظرفیتی بی‌بدیل هستند، افزود: واقعه عاشورا یک سرمایه مهم اجتماعی است که در دفع خطر شیطان‌ باید از آن‌ استفاده کرد.

ماه محرم فرصتی برای ترویج معارف قرآن و اهلبیت(ع)

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه پنج‌شنبه، هفتم شهریور در همایش استانی پرچمداران عاشورا(تجمع بزرگ هئیت‌های مذهبی استان البرز) که در کرج برگزار شد، اظهار کرد: هئیت‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در راهبری جامعه مؤمنین ظرفیتی بی‌بدیل هستند که هیچ چیز جایگزین آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: در فضای درگیری میان جبهه مؤمنین و کفار که یک جنگ فرهنگی بزرگ است یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌‌های اجتماعی و تاریخی عزاداری سیدالشهدا(ع) است که باید سعی کنیم از آن استفاده حداکثری داشته باشیم.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه هنوز بسیاری از ظرفیت‌هایی که در این حوزه می‌توانیم به فعلیت برسانیم مورد استفاده قرار نگرفته است، افزود: واقعه عاشورا یک سرمایه مهم اجتماعی است، این واقعه یکی از امکانات بزرگ است که در دفع خطر شیطان‌ باید از آن‌ استفاده کرد.

میرباقری تصریح کرد: در حال حاضر ما در معرض یک جنگ فرهنگی بسیار سنگین قرار داریم که شاید هیچ دورانی دست شیطان اینقدر باز نبوده است، دشمنان یک دهکده واحد جهانی درست کرده‌اند و از آن سوی عالم شیطنت می‌کنند تا قلوب را در این سوی دنیا منحرف کنند.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن برای منحرف کردن جامعه مسلمان امکانات بسیاری در اختیار دارد، گفت: با وجود همه این امکانات خداوند متعال قدرت شیطان را به حدی بالا نمی‌برد که مومنین توان مقاومت نداشته باشند، هر زمان امکانات شیطان افزایش پیدا می‌کند جبهه مومنین نیز قوت می‌گیرد تا بر شیطان غلبه کنند.

میرباقری در ادامه با اشاره به فرارسیدن محرم حسینی این ایام را فرصتی برای ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: محرم مانند رمضان آداب خاص خود را دارد، در دهه محرم اتصال به عاشورا پیدا می‌شود.

وی در خصوص مناسک ایام ماه محرم، گفت: روزه روز اول محرم که ورودی این ماه مبارک است راهی برای حفظ کردن نسل حسینی است، اگر می‌خواهید محرمی بمانید راهش همین است که این روز را روزه بگیرید، از دیگر مناسک دهه ماه محرم گریه و حزن برای امام حسین(ع) است که تمام خطاها را می‌بخشد و ریشه‌های گناه مانند تعلق به نفس و اولیای طاغوت را از بین‌ می‌برد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر می‌خواهید خداوند متعال شما را پاک و مطهر کند زیارت امام حسین(ع) را داشته باشید و اگر از نزدیک امکان زیارت ندارید از راه دور رو به کربلا کرده و زیارت آن حضرت را به جا آورید.

میرباقری گفت: از دیگر مناسک ایام محرم برای قرار گرفتن در غرفه‌های بهشتی در جوار امام حسین(ع) ادا کردن عبادات ویژه آن‌ حضرت است، اگر می‌خواهید ثوابی مانند ثواب شهدای کربلا داشته باشد راهش این است که هر موقع یاد امام حسین(ع) افتادید به سید الشهدا التماس کنید.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات امام رضا(ع) برای قرارگیری در درجات بالای بهشت راهش این است که شادی و غصه‌هایتان با ائمه باشد و نباید دلی داشته باشیم که با امکانات مادی دچار طوفانی شود و باید تلاش کرد تا به محبت ائمه رسید.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در عاشورا باید حزن و شادی را مدیریت کنیم، باید به نقطه‌ای برسیم که بزرگ شویم زیرا در آن‌ نقطه است که دیگر غصه نمی‌خوریم و وقتی قلب بزرگ شد طبق وعده‌های امام رضا(ع) به قله سلوک عاشورا می‌رسیم.

وی در پایان خطاب به اداره‌کنندگان‌ هئیت‌های مذهبی استان البرز نیز گفت: شما واسطه و ‌شفیع امام حسین(ع) هستید، زحمت می‌کشید و وقت می‌گذارید و آنهایی که از مجالس عزاداری امام‌حسین بیرون می‌آیند نیز تطهیر شده و یک قدم به خدا نزدیکتر می‌شوند.
انتهای پیام

captcha