آئین بازگشایی حوزه‌های علمیه برگزار شد
کد خبر: 3838963
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
در کهگیلویه‌و‌بویراحمد؛

آئین بازگشایی حوزه‌های علمیه برگزار شد

گروه فرهنگی ــ آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه کهگیلویه‌وبویراحمد و تقدیر از مقام علمی و اخلاقی آمیراحمد تقوی در یاسوج برگزار شد.

آئین بازگشایی حوزه‌های علمیه برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعبدل مؤمن موسوی، رئیس حوزه‌های علمیه استان روز گذشته،‌ 9 شهریورماه در آئین بازگشایی حوزه‌های علمیه استان، با بیان اینکه 300 نفر در آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه شرکت کردند، گفت: از این تعداد 100 نفر در مقطع تحصیلی سیکل پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حوزه‌های علمیه استان به جز حوزه علمیه دهدشت از دوم شهریورماه آغاز می‌شود، افزود: 30 نفر از پذیرفته‌شدگان در رشته‌های دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

همچنین، آیت‌الله سیدشرف الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، گفت: افرادی که این راه را انتخاب کردند بدانند که بهترین و مناسب‌ترین مسیر را برگزیدند.

وی با اشاره به حضور نوجوانان در حوزه‌های علمیه، افزود: حوزه‌های علمیه هم در جهان و هم در کشور جایگاه بسیار مهمی دارند و نیاز است جوانان مستعد و با اخلاق در این میدان قدم بگذارند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به شخصیت والای مرحوم آمیراحمد تقوی، ادامه داد: این عالم ربانی معنای واقعی و حقیقی طلبه بودن را از عمق جان فهمید و درک کرده بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی میراث پاک و ارزشمندی را در حوزه‌های علمیه و سال‌ها زندگی نورانی و اخلاقی خود به جای گذاشت، اضافه کرد: وجود چنین مردانی موجب ایجاد انگیزه بیشتر بین طلبه‌ها و عالمان دینی در این نهاد مقدس و علمی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha