هیئات از رفتار جناحی و سلیقه‌ای پرهیز کنند
کد خبر: 3839287
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

هیئات از رفتار جناحی و سلیقه‌ای پرهیز کنند

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جامعه قم با تأکید بر این‌که صرف انتقاد در نوع مسائل روز نمی‌تواند گره از مشکل مردم باز کند، گفت: از هیئات در برابر رفتارهای سلیقه‌ای و جناحی حراست کنید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم روز گذشته، 10 شهریور در دیدار با اعضای هیئت‌امنای هیئت ثارالله قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمود «همه‌ ما اهل‌ بیت، کشتی‌های نجات هستیم ولی کشتی جدم حسین(ع) گسترده‌تر و در دل دریاها(و موج‌های خروشان) با شتاب‌تر و سریع‌تر است»، گفت: توسل به ساحت اهل‌ بیت(ع) تأکید و تصریح آموزه‌های دین مبین اسلام است. در محافل حسینی همواره باید سخنرانان و مداحان به طرح مسائل روز مبادرت کنند.

امام جامعه قم با تأکید بر این‌که صرف انتقاد در نوع مسائل روز نمی‌تواند گره از مشکل مردم باز کند، بیان کرد: انتقادی از منظر شرع مبین، سازنده است که همراه با راه‌ حلی ارائه شود.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که منابر و محافل حسینی باید در مقابل رفتارهای سلیقه‌ای و جناحی حراست شود، گفت: قم حرم اهل‌ بیت(ع) است و از هیئات قمی انتظار می‌رود در محافل خود به معرفت‌افزایی فاطمی نیز توجه داشته باشند.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha