شکست در راه خدا معنا ندارد/ ایستادگی در مقابل ظلم مهم‌ترین درس عاشورا
کد خبر: 3840437
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

شکست در راه خدا معنا ندارد/ ایستادگی در مقابل ظلم مهم‌ترین درس عاشورا

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج گفت: نباید فراموش کنیم که وقتی برای خدا کار می‌کنیم شکست معنا ندارد، فهمیدن راه درست و ایستادگی در مقابل ظلم تا رسیدن به نتیجه نهایی درس‌هایی است که باید از عاشورا بگیریم.

شکست در راه خدا معنا ندارد/ ایستادگی در مقابل ظلم مهم‌ترین درس عاشورا

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 15 شهریور در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرج ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: باید از واقعه عاشورا درس گرفت؛ امام حسین(ع) را دعوت کردند و عده‌ای از همان دعوت‌کنندگان قاتل ایشان شدند. آیا نباید از این موضوع پند گرفت؟

وی تبلیغات گسترده بنی‌امیه برای گمراه‌کردن و تأثیرگذاری بر افکارعمومی را عامل واقعه کربلا دانست و گفت: بی‌خبری مردم و عدم توانایی در تحلیل سیاسی مسائل وقوع چنین اتفاقی را رقم زد.

حسینی همدانی تحریف مسئله امامت و مخدوش‌کردن فلسفه سیاسی اسلام از سوی بنی‌امیه را از دیگر عوامل مؤثر در وقوع واقعه کربلا دانست و افزود: رسول خدا(ص) در بیانات خود از این مسائل مکرر خبر داده و فرمودند: «نخستین چیزی که بر امت خود می‌شناسم این است که حق را بشناسند اما بر خلاف آن عمل کنند. دوم فتنه‌ها و آشوب‌های اغواگر و سوم شکم‎پرستی و شهوت‌رانی» است.

این مسئول بیان کرد: در دوران معاویه شهوترانی و شکم‌پرستی و تجمل‌گرایی عملیاتی و بر اثر آن انسان‌های بی‌گناهی کشته شدند. تبلیغات منحرف‌کننده تاجایی پیش رفت که به مردم قبولاندند که جانشین و وصی پیامبر(ص) را در خطبه‌ها رسماً لعن می‌کردند.

حسینی همدانی ابراز کرد: در واقعه کربلا حرکت امام حسین(ع) که برای اقامه عدل و بازگرداندن جامعه به روش پیامبر(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود را به‌عنوان آشوبگر معرفی کردند از وی به‌عنوان کسی که بر ضد حکومت یزید در حال حرکت است نام می‌بردند و حکومت اسلامی یزیدی را که رسماً در مجامع شراب می‌خورد طرفدار صلح معرفی می‌کردند.

وی تأکید کرد: کربلا توانست با فداکاری انسان‌های والا و ریخته‌شدن خون پاکان و اسارت آل‌رسول کاخ ظلم و ستمگری را برای همیشه در هم بکوبد، افراد جامعه نباید از نثار خون شهیدان و ایثارگران خسته شوند و باید تا رسیدن به نتیجه قطعی که نابودی استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم پلید و کودک‌کش است با اراده محکم ایستادگی کنند.

امام جمعه کرج بیان کرد: نباید فراموش کنیم که وقتی برای خدا کار می‌کنیم شکست معنا ندارد، فهمیدن راه درست و ایستادگی در مقابل ظلم تا رسیدن به نتیجه نهایی درس‌هایی است که باید از عاشورا بگیریم.
حسینی همدانی در ادامه به در پیش‌رو بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: بسیاری صلاحیت لازم را ندارند ولی به پشتوانه جناح‌ها و گروه‌های مختلف وارد عرصه انتخابات می‌شوند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به این مهم توجه شود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به بازداشت برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه مقصر برخی از اتفاقات خود ما هستیم چون برای انتخاب نمایندگان دقت لازم انجام نمی‌شود.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید به صلاحیت نمایندگان توجه ویژه‌ای شود، گفت: این ایراد به شورای نگهبان نیست، باید صلاحیت نمایندگان از سوی مردم رصد شود. مسئولان باید مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشته باشند، باید اشخاصی را انتخاب کنیم که توانایی و صلاحیت لازم را داشته باشند در غیر این صورت مردم ضرر خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این تعبیر رهبری همیشه باید یاد ما باشد که «نماینده باید مصالح انقلاب و کشور را به مصالح شخصی و گروه مقدم بدارد» کسی که انتخاب می‌کنید باید چنین ویژگی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha