حرکت فرهنگی اربعین استمرار داشته باشد
کد خبر: 3844539
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

حرکت فرهنگی اربعین استمرار داشته باشد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد کرمان با بیان اینکه بُعد معنوی پیاده‌روی اربعین خیلی مهم است، گفت: این حرکت‌های فرهنگی مستحکم باید استمرار داشته باشد و کسی نتواند به آن‌ها خدشه‌ای وارد کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز سه‌شنبه، دوم مهرماه در کارگروه فرهنگی و رسانه‌ای اربعین گفت: امام(ره) فرمود انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و هر چه بیشتر پیش می‌رویم معنی و مفهوم انقلاب فرهنگی را متوجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه امروز ما با دنیا جنگ نظامی و سرد نداریم اما چرا دشمنان از ما هراس دارند؟ افزود: آن‌ها می‌دانند ایران در ۳۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نخواهد کرد اما نگرانی مستکبران از نظام اسلامی برای چیست و اینجاست که بحث انقلاب فرهنگی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

علیزاده بیان کرد: امروز تعدادی از کشورهای اروپایی و سایر کشورها از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی جلوگیری می‌کنند و کسانی را که در اربعین حضور می‌یابند تحت نظر دارند و این فعالیت‌هاست که کشورهای معاند جمهوری اسلامی را نگران می‌کند.

مدیرکل ارشاد کرمان بیان کرد: حرکت‌های فرهنگی که به برکت انقلاب و دیدگاه‌های وسیع امام و رهبری ادامه پیدا کرده، امروز همه را نگران کرده و امروز نگرانی دنیا از حرکت‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است و باید همه ما در حفظ این حرکت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های فرهنگی تلاش کرده و دغدغه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین سابقه طولانی دارد اما نه به وسعت و شور امروز، گفت: دشمنان ما برای تخریب این حرکت‌ها و به‌ویژه پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی می‌کنند و ممکن است اتفاقی خارج از شئون فرهنگی و دینی رخ بدهد که از همین حرکت برای ایجاد اختلاف بین ایرانی و عراقی و شیعه سنی سوء استفاده کنند و به‌دنبال ایجاد اختلاف از کوچک‌ترین حرکت هستند.

علیزاده اظهار کرد: آنچه امروز در منطقه محل نگرانی است، اختلافات است و دشمن به‌دنبال ایجاد رخنه با استفاده از این اختلافات است.

مدیرکل ارشاد کرمان با تأکید بر اینکه باید این حرکت‌های فرهنگی مستحکم استمرار داشته باشد و کسی نتواند به آن‌ها خدشه‌ای وارد کند، بیان کرد: بعد معنوی پیاده‌روی اربعین خیلی مهم است و باید از این اجتماع خوشه‌چینی کنیم و هرچه پیش می‌رویم باید بیشتر به این مسائل پرداخته شود.

وی تأکید کرد: در مذهب ما برای کوچک‌ترین اقدام، آداب داریم که شاید به آداب و رسوم فرهنگی، دینی و مذهبی به دلیل وسعت حضور و فرصت کم در اربعین پرداخته نشده است که امیدواریم با فعالیت همه و به‌ویژه بانوان، در پیاده‌روی اربعین، شئونات دینی و مذهبی در حد اعلای خود رعایت شود.

انتهای پیام

captcha