فعالیت ۱۷ دفتر زیارتی برای ثبت‌نام زوار اربعین در ایلام
کد خبر: 3844986
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
مصطفایی خبر داد:

فعالیت ۱۷ دفتر زیارتی برای ثبت‌نام زوار اربعین در ایلام

گروه اجتماعی - مدیر حج و زیارت استان ایلام با اشاره به فعالیت 17 دفتر زیارتی برای ثبت نام زوار اربعین حسینی در ایلام گفت: همزمان با آغاز ثبت‌نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح تاکنون ۸ هزار و ۷۳۷ نفر از اقشار مختلف مردم استان ایلام در این سامانه جهت حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

فعالیت ۱۷ دفتر زیارتی برای ثبت‌نام زوار در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی حج و زیارت ایلاام، سید حمید مصطفایی، مدیر حج و زیارت استان ایلام امروز 3 مهر، اظهار کرد: این تعداد افراد در قالب 5 هزار و 762 گروه در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
وی بابیان اینکه در حال حاضر 11 دفتر زیارتی دائم و 6 دفتر زیارتی به‌صورت موقت در استان ایلام کار ثبت‌نام زوار اربعین حسینی را در سامانه سماح انجام می‌دهند، تصریح کرد: دفاتر زیارتی این استان در شهرهای ایلام، مهران، دهلران و چرداول فعالیت دارند.
مصطفایی اضافه کرد: همچنین سه مکان برای استقرار دفاتر حج و زیارت در شهر مهران در ایام نزدیک به اربعین حسینی و یک مکان نیز در داخل پایانه مرزی مهران بنا بر ضرورت در نظر گرفته‌شده است که این تعداد نیز درصورتی‌که ضرورت پیدا کند با هماهنگی و همکاری مسئولان استانی و کشوری قابل‌افزایش خواهد بود.
مدیر حج و زیارت استان ایلام با تأکید بر اینکه وظیفه این دفاتر موقت در ایام اربعین حسینی صرفاً در استان ثبت‌نام افراد متقاضی پیاده‌روی اربعین حسینی است، گفت: کار ثبت‌نام متقاضیان شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی و زوار عتبات عالیات در سامانه سماح از اول شهریور آغازشده و تا ایام اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح الزامی است، گفت: با توجه با حذف ویزا در ایام اربعین حسینی سال جاری، زوار اربعین حسینی با داشتن گذرنامه معتبر و همچنین ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند از مرزهای خروجی به مقصد عتبات عالیات تردد کنند.
مصطفایی یادآور شد: زائران تنها باید در زمان ثبت‌نام هزینه‌های بیمه‌ای شامل حوادث و خدمات درمانی به همراه هزینه‌های پزشکی و بهداشتی که مجموعاً حدود 25 هزار تومان تعیین‌شده است، پرداخت کنند.
مدیر حج و زیارت استان ایلام عنوان کرد: متقاضیان باید گذرنامه معتبر و رسید اینترنتی ثبت‌نام در سامانه سماح را در اربعین سال جاری به همراه داشته باشند چرا‌که در صورت عدم نام‌نویسی در سامانه سماح از خروج آن‌ها جلوگیری خواهد شد.
انتنهای پیام
captcha