اربعین حسینی زمینه‌ساز اتحاد و برادری بین مسلمانان است
کد خبر: 3845235
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

اربعین حسینی زمینه‌ساز اتحاد و برادری بین مسلمانان است

گروه سیاسی- امام جمعه سنندج گفت: واقعه عاشورا و راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز برادری، اتحاد و یکدلی بین مسلمانان است و بر همین اساس باید همواره مورد توجه جدی مسلمانان قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، پنجم مهرماه جاری در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج‌ با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: حضور مردم در این مناسبت و اجتماع بزرگ مسلمانان بسیار چشمگیر است
وی افزود: واقعه عاشورا و راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز برادری، اتحاد و یکدلی بین مسلمانان است و برهمین اساس باید همواره مورد توجه جدی مسلمانان قرار گیرد.
امام جمعه سنندج تأکید کرد:‌ وحدت و برادری بین مسلمانان موجب هراس کفار و دشمنان اسلام و مسلمین شده و آن‌ها را از سلطه بر دنیای اسلام نا امید کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ظلم و تجاوز علیه ملت بی‌گناه فلسطین اشاره و بیان کرد: فلسطین از جنگ جهانی اول با استعمار انگلیس مورد ظلم‌های بی‌شمار کفار قرار گرفته است.
ماموستا خدایی جمعیت یهودیان فلسطین در آن دوران را هشت درصد و مسلمانان را ۹۲ درصد عنوان کرد و افزود: استعمارگران در همان زمان این جمعیت کم از یهودیان را به رسمیت شناختند و خودمختاری را به آنها دادند.
وی یادآور شد: صهیونیست‌ها ۷۱ سال بعد از اینکه به زور و توسل به قدرت‌های استعماری و استکباری در سرزمین فلسطین حاکم شدند همچنان در حال تجاوز و جنایت هستند و زبانی غیر از زور را درک نمی‌کنند.
انتهای پیام

captcha