قدرت و اقتدار امروز ایران ریشه در دفاع مقدس دارد
کد خبر: 3845248
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

قدرت و اقتدار امروز ایران ریشه در دفاع مقدس دارد

گروه سیاسی- فرمانده سپاه البرز گفت: دوران دفاع مقدس ما را از یک کشور ضعیف به کشوری قوی تبدیل کرد، کشوری که تمام سناریوهای دشمنان را نابود و نقشه‌های شوم آمریکا و اسرائیل را نقش برآب کرد.

قدرت و اقتدار امروز ایران ریشه در دفاع مقدس دارد

به گزارش ایکنا از البرز، سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز، پنجم مهرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج با تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر از تلاش رزمندگان و خانوادهای ایثارگران و جانبازان اظهارکرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی کسب قدرت و اقتدار در جهان است.
وی افزود: یکی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس این است که ما را از یک کشور ضعیف به کشوری قوی تبدیل کرد، کشوری که تمام سناریوهای دشمنان را نابود و نقشه‌های شوم آمریکا و اسرائیل را نقش برآب کرد.
فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به جایگاهی رسید که توانست تمام مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کند، افزود: امروزه همه قدرت‌ها با یکدیگر متحدند و به دنبال قدرت و اقتدارند و هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنید که به دنبال قدرت، اقتدار و توسعه نباشد.
مولایی با بیان اینکه کشوری که اقتدار و قدرت دارد مانع از سهم‌خواهی و حکمرانی دیگر کشورها می‌شود، عنوان کرد: در دفاع مقدس تجربیاتی کسب کردیم که شاید در هیچ کجا قابلیت کسب این تجربیات مقدور نبود و این دفاع مقدس بود که درس‌های زیادی به ما آموخت.
این مسئول با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمام کشورها برای مقابله و شکست ایران با هم متحد شده و حتی اجازه فروختن کمترین امکانات و تجهیزات نظامی را به ایران نمی‌دادند، گفت: به ارتش قبل از انقلاب حتی امکانات و تجهیزات راهبردی نمی‌دادند و موشک‌هایی که دادند میان برد و کوتاه برد تاکتیکی بود.
فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه در جنگ صدام شهرهای ما را با موشک هدف قرار می‌داد و ما امکاناتی نداشتیم که موشک‌ها را رهگیری کنیم، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به مدد توانایی جوانان و دانشمندان خود در حوزه دفاعی و نظامی به یک کشور پیشرفته تبدیل شده و از قدرت و توانایی نظامی بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه امروز ایران توانایی پاسخ‌گویی به هر نوع تجاوزی از سوی دشمن را دارد،گفت: پهپادی که آمریکا برای ساخت آن 250 میلیون دلار هزینه می‌کند توسط سامانه‌های ساخت داخلی رهگیری شده و این نشان از پیشرفت قدرت دفاعی ایران دارد.
انتهای پیام

captcha