راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اردبیل حمایت می‌شود
کد خبر: 3845315
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اردبیل حمایت می‌شود

گروه اجتماعی- معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر حمایت از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزود: راه‌اندازی اقامتگاه هم در صورت تبدیل واحد اقامتی به بوم‌گردی و هم در صورت احداث اقامتگاه جدید مورد حمایت است.

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اردبیل حمایت می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، ناصر محمودی، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی- گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، صبح امروز، ششم مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر از مجموع مجوز راه‌اندازی ۲۰ طرح و اقامتگاه بومگردی در استان ۱۲ طرح در مناطق روستایی خلخال واقع است.
وی افزود: با هدف حمایت از طرح‌های بوم‌گردی و ایجاد زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی استان ضوابط بهره‌برداری، ارزیابی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، بیان کرد: پیرو ضوابط ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را بر اساس ضوابط در داخل محدوه مصوب روستا‌ها اجرا کنند.
محمودی، با تاکید بر حمایت از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزود: راه‌اندازی اقامتگاه هم در صورت تبدیل واحد اقامتی به بوم‌گردی و هم در صورت احداث اقامتگاه جدید مورد حمایت است.
وی با اشاره به استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: روند راه اندازی اقامتگاه‌ها در سال‌های اخیر تسریع شده و با ضوابط جدید ابلاغی بسیاری از مشکلات قبلی نیز حل و فصل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که شرایط راه‌اندازی طرح‌های بوم گردی روستایی سخت و عبور از بروکراسی اداری دشوار بود، در حال حاضر دریافت مجوز راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی منوط به صدور ۲ مجوز استحکام بنا و صلاحیت فردی از سوی بخشداری‌های مناطق مختلف استان اردبیل است.
محمودی افزود: زمان صدور این‌گونه مجوز در حال حاضر به کمتر از ۴۸ ساعت کاهش یافته است.
انتهای پیام

captcha