نبود رضایت از فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های متولی
کد خبر: 3846062
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
در نشست هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان مرکزی مطرح شد؛

نبود رضایت از فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های متولی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست هماهنگی فعالیت‌های قرآنی بین ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد و بر لزوم نقش‌آفرینی بیش از پیش دستگاه‌های متولی قرآن تأکید شد.

عدم رضایت از فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های ذی‌ربط

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، نشست هماهنگی فعالیت‌های قرآنی بین ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد و بر لزوم نقش‌آفرینی بیش از پیش دستگاه‌های متولی قرآن تأکید شد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در نشست هماهنگی فعالیت‌های قرآنی بین ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود انجام فعالیت‌های قرآنی و تلاش‌های انجام شده در سطح جامعه، وضعیت قرآنی در استان رضایت‌بخش نیست و در مسابقات قرآن به ندرت شاهد حضور شرکت‌کنندگان جدید هستیم و تنها نفرات سال‌های گذشته جابه‌جا می‌شوند.

وی بیان کرد: به مسئله توسعه فرهنگ قرآنی هم اهمیت چندانی داده نشده است به نظر می‌رسد باید شورای توسعه قرآنی در استان فعال شود و جلساتی با حضور استاندار و مسئولان ذی‌ربط برگزار شود.

سرلکیان افزود: همچنین اتحادیه مدغم قوت یابد تا در سطح استان شاهد فعالیت بهتر و برنامه‌ریزی منسجم‌تری باشیم با وجود مؤسسات و خانه‌های قرآنی کمتر شاهد فعالیت‌های قرانی هستیم و گاهی مراکز قرآنی تعطیل می‌شوند؛ لذا انتظار می‌رود در آینده شاهد پیشرفت فعالیت‌های بهتر باشیم.

پیمان عین‌الفضاتی، مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی هم گفت: در استان هیچ تنشی بین سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بودجه و منابع مالی جهت انجام فعالیت‌های قرآنی کاهش یافته و در حال حاضر باید امکانات برای اتحادیه قرآنی مدغم تقویت شود، همچنین شورای توسعه قرآنی نیز توجه بیشتری به امور قرآنی داشته باشد.

علیرضا حاج علی بیگی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اتحادیه مدغم بدون هیچ مشکلی برگزار و به ثبت رسید. شورای توسعه قرآنی ابتدا شروع خوبی داشت ولی متأسفانه به مرور زمان فعالیت این شورا کاهش یافت. در این شورا باید تصمیم‌های جدی در زمینه‌های حمایت از فعالیت‌های قرآنی اخذ، مصوب و با توجه به ساز و کار بومی، عملیاتی طراحی و اجرایی شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: ساختار قرآنی باید به شکلی باشد که مردم و مخاطبان، تفاهم بین سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی را احساس کنند. مشکلات موجود میان نهادهای قرانی نباید محسوس باشد، باید تقاضا در بخش‌های مختلف جامعه وجود داشته باشد و نهادهای قرآنی به خودکفایی مالی برسند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای از دستگاه‌های قرآنی تشکیل شود تا بتوان به‌وسیله آن موجی از تقاضاهای قرآنی را در خانواده‌ها ایجاد کرد. برای تحقق بخشیدن به این برنامه نیازمند تعامل با سایر نهادها هستیم، می‌توان با انجام این اقدام به اتحادیه مدغم رسمیت بخشید، همچنین باید شورای توسعه قرآن به‌‌عنوان یک ناظر فعال شود.

دانشی ادامه داد: متأسفانه بین خانواده‌ها نیاز چندانی به برگزاری فعالیت‌های قرآنی احساس نمی‌شود؛ لذا ضروری است محور تلاش دستگاه‌های مجری فعالیت‌های قرآنی در نیم سال دوم به مبحث ایجاد انگیزه‌های قرآنی بپردازند.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم گفت: ما آمادگی خود برای همکاری با دستگاه‌های مختلف به‌ویژه اداره‌کل ارشاد اسلامی را اعلام می‌کنیم و سازمان حمایت لازم را از اتحادیه مدغم انجام می‌دهد.

وی افزود: برای حمایت از اتحادیه مدغم با تشکیل کمیته‌ای، مسائل را هماهنگ در جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی استاندار بیان می‌کنیم، برای مطالبه بودجه دستگاه‌های استانی باید با نمایندگان مجلس مکاتبه‌ای صورت گیرد و برای تقویت فعالیت‌های قرآنی بهتر است چهره‌های شاخص قرآنی را دور هم جمع کنیم.

یادآور می‌شود، برگزاری جلسه بین دستگاه‌های متولی امور قرآن، پیگیری تشکیل کارگروهی با حضور سرلکیان، عین‌القضاتی، حاج علی بیگی، محمدی و برگزاری گردهمایی مؤسسات و خانه‌های قرآنی، برگزاری جلسه‌ای با حضور آقازاده استاندار مرکزی در زمینه فعالیت‌های قرآنی و اعتبارات به‌ویژه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت سبک زندگی قرآنی از مصوبات جلسه است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha