روزشمار و برنامه‌های هفته ناجا در فارس اعلام شد
کد خبر: 3846474
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

روزشمار و برنامه‌های هفته ناجا در فارس اعلام شد

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی فارس به تشریح روزشمار و برنامه‌های هفته ناجا در این استان پرداخت و گفت: قریب 900 برنامه در این هفته اجرا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 9 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته ناجا در این استان پرداخت و گفت: شعار هفته ناجا در سال جاری، «پلیس هوشمند، امین مردم» انتخاب و نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه امروز یکی از برنامه‌های اصلی ناجا، پیاده سازی و دنبال کردن موضوع پلیس هوشمند و امین مردم در کشور است، افزود: این نهاد به عنوان برقرارکننده نظم و امنیت اجتماعی، هوشمندانه و با عقلانیت نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اقدام می کند.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به پیش‌بینی حدود 900 برنامه مختلف و متنوع هفته ناجا در سطح استان، گفت: هفته ناجا فرصت مناسبی است تا بتوانیم اقدامات و عملکرد پلیس را ارائه دهیم.
حبیبی با بیان اینكه هفته ناجا از پنج‌شنبه، 11 مهر آغاز و تا 17 مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: در اولین روز هفته ناجا كه به نام «پلیس: بصیرت، ولایت‌مداری، ایثار و شهادت‌طلبی» نامگذاری شده است، برنامه‌هایی از جمله غبارروبی حرم مطهر شاهچراغ(ع) و برگزاری زیارت عاشورا، غبار روبی مزار مطهر شهدا، دیدار با علما و روحانیون و دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار خواهد شد.
وی شعار روز دوم هفته ناجا (جمعه، 12 مهرماه) را «پلیس: جامعه ایمانی، ارزش‌مداری، رأفت و مهربانی» عنوان كرد و افزود: در این روز برنامه‌هایی از جمله پیاده‌روی کارکنان انتظامی، ملاقات مردمی در مصلای نماز جمعه و رسیدگی به مشکلات انتظامی شهروندان و حضور کارکنان انتظامی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه پیش‌بینی شده است.
به گفته حبیبی، روز شنبه، 13 مهرماه به عنوان «پلیس: رفتار حکیمانه، خدمت‌گذاری، امانت‌داری» نامگذاری شده است و در این روز برگزاری صبحگاه مشترک با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، دیدار با بازنشستگان و پیشکسوتان ناجا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها است.
فرمانده انتظامی استان فارس برنامه‌های این فرماندهی را در روز یکشنبه، 14 مهرماه بر مبنای شعار «پلیس: قانون‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، انضباط اجتماعی» دانست و گفت: در این روز برنامه‌هایی از جمله برگزاری مانور موتورسواران قانونمند و نشست تخصصی با مدیران موسسه‌های حفاظتی و مراقبتی در دستور کار قرار دارد.
گودرزی در خصوص برنامه‌های روز دوشنبه، 15 مهرماه و پنجمین روز هفته ناجا نیز گفت: دیدار چهره به چهره با مردم و رسیدگی به مشکلات انتظامی آنان در دفتر نظارت همگانی (197) از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس در این روز با شعار «پلیس: دانش بنیانی، حرفه‌ای گرایی، روزآمدی» است.
به گفته فرمانده انتظامی استان فارس در روز سه‌شنبه، 16 مهرماه پلیس با شعار «پلیس: آموزش همگانی، پیشگیری اجتماعی، آرامش عمومی» برنامه‌هایی از قبیل همایش تجلیل از فرهنگیاران پلیس و نمونه‌های ترافیکی و دیدار با مردم در مساجد سطح شهر را اجرایی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینكه در آخرین روز از هفته ناجا (چهارشنبه، 17 مهرماه) با رویكرد «پلیس: مرزبانی، امنیت پایدار، اقتدار مرزی» برنامه‌های هفته ناجا برگزار و به اتمام خواهد رسید، افزود: در این روز برنامه‌هایی از جمله کوهپیمایی کارکنان و همایش اصناف برگزار خواهد شد.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌های فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: با مخلان نظم و امنیت در فضای حقیقی و مجازی برابر با قانون برخورد می‌کنیم و برای امنیت مردم تا پای جان می‌ایستیم.
فرمانده نیروی انتظامی فارس همچنین گفت: كشفیات مواد مخدر در 6 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 21 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha