کمرنگ شدن حجاب و عفاف صدها اقدام ضدارزشی در جامعه به دنبال دارد
کد خبر: 3846756
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

کمرنگ شدن حجاب و عفاف صدها اقدام ضدارزشی در جامعه به دنبال دارد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چنانچه پرچم عفاف و حجاب بر زمین بیافتد صد‌ها اقدام ضدارزشی دیگر نیز در جامعه نمایان می‌شود.

شکسته‌شدن ارزش‌های اخلاقی؛ زمینه‌ساز بالا رفتن آمار طلاق و کاهش ازدواجبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز، دهم مهرماه در «نشست تخصصی و تبیینی آئین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری» در دانشگاه آزاد اردبیل، اظهار کرد: دشمن در حال بمباران فرهنگی بوده و باید در شرایط کنونی هوشیارتر از همیشه ایستادگی کرد.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید به جریان‌سازی فکری و معرفتی اهمیت بیش‌تری قائل شوند تا در مقابل این جنگ تمام عیار عکس‌العمل مناسبی داشته و مانع از ترویج فرهنگ غربی شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: برگزاری جلسات هم‌فکری و هم‌اندیشی برای ترویج اصول فرهنگی حتماً به سالن‌های همایش و آمفی‌تئاتر‌های مملو از جمعیت نیاز نداشته بلکه کافی است از افراد پیرامونی خود شروع کرده و ارزش‌های معنوی را ابتدا در بین افراد محدودی نشر داد.

وی بر ضرورت توجه جدی به موضوع عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: پوشش اسلامی نباید تنها به بانوان محدود شود بلکه موضوع مشترکی بوده تا رعایت آن در آقایان نیز ضروری باشد.

کلانتری بیان کرد: ترویج‌دهندگان فلسفه برهنگی به‌دنبال این توجیه هستند که عدم رعایت حجاب حرص و طمع‌های جنسیتی را از بین می‌برد، اما نتایج نشان داده که با بی‌حجابی نه تنها شیفتگی‌های ظاهری از بین نرفته بلکه روز به روز بر وخامت اوضاع نیز افزوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: چنانچه پرچم عفاف و حجاب بر زمین بیافتد صد‌ها اقدام ضدارزشی دیگر نیز در جامعه نمایان می‌شود.

به گفته وی شکسته‌شدن ارزش‌های اخلاقی زمینه‌ساز بالا رفتن آمار طلاق و کاهش ازدواج شده تا در ادامه رعایت اخلاقیات در جامعه نیز کم‌رنگ شود.

کلانتری بیان کرد: کلکسیونی از سند‌ها و آئین‌نامه‌های ارزشمند تنظیم شده در کشور وجود دارد که چنانچه به‌صورت دقیق و همراه با جزئیات اجرایی شوند پیشبرد امور فرهنگی را نیز سبب خواهند شد.

وی دفاع مقدس را یک دانشگاه واقعی دانست و گفت: دوران جنگ تحمیلی که همراه با رشادت و ایثارگری‌های مثال‌زدنی مردانی از جنس خدا بود گنجینه‌ای ارزشمند از ارزش‌های اخلاقی را در دل خود جای داده و تمسک به این ارزش‌ها گره‌گشای بسیاری از امور فرهنگی خواهد بود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha