تقویت پدافند غیرعامل در فضای مجازی از مهم‌ترین ضروریات جامعه امروزی است
کد خبر: 3853531
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

تقویت پدافند غیرعامل در فضای مجازی از مهم‌ترین ضروریات جامعه امروزی است

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت صیانت از ارزش‌های ملی و مذهبی در کشور گفت: تقویت پدافند غیرعامل در حوزه فضای مجازی یکی از ضروریات مهم جامعه کنونی ماست که نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 8 آبان‌ماه در آیین استانی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدارس این استان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت صیانت از ارزش‌های ملی و مذهبی در کشور، گفت: پدافند غیرعامل به‌عنوان یک موضوع اصلی در امنیت ملی ما مطرح است.

وی افزود: تقویت پدافند غیرعامل در حوزه فضای مجازی یکی از ضروریات مهم جامعه کنونی ما است که نیازمند توجه ویژه است، چراکه این حوزه بخش زیادی از جامعه ما را تحت تأثیر خود قرار داده و فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی را در پی دارد.

احمدی‌زاده با اشاره به پیشرفت‌های بسیار سریع در بخش فناوری‌های نوین و گسترش روزافزون فضای مجازی در سطح جامعه جهانی، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در آینده نزدیک از هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از ابزار مهم در گسترش این فضا استفاده خواهد شد و این در حالی است که هویت استفاده‌کنندگان از این فضا نیز برای همگان قابل‌دسترس خواهد بود.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: این موقعیت جدید به‌عنوان یک فرصت و تهدید باید موردتوجه قرار گیرد تا ضمن بهره‌گیری از فرصت‌های آن، در برابر تهدیدات این وضعیت نیز اندیشه شود که لازمه آن آموزش و آشنایی نسل آینده جامعه به شرایط پیش رو است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون بیشترین وقت دانش‌آموزان ما را همین فضای مجازی پر می‌کند و لازم است برای پر کردن این اوقات به شکل مطلوب برنامه‌ریزی شود که این اقدام در استان فارس با تشکیل شورای فضای مجازی باهدف تولید محتوای مناسب برای نوجوانان و جوانان در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha