قدرت آمریکا رو به افول است/ ایستادگی ملت ایران ادامه دارد
کد خبر: 3853777
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

قدرت آمریکا رو به افول است/ ایستادگی ملت ایران ادامه دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی از گزینه‌های افول آمریکای امروز، اقتصاد آن است، گفت: امروز آمریکا از درون نیز ضعیف شده و در حال متلاشی شدن است.

قدرت آمریکا رو به افول است/ ایستادگی ملت ایران ادامه دارد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمد‌مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 10 آبان با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ عمومی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: صداوسیما به افرادی که در داخل و خارج، احکام اسلامی را به سخره می‌گیرند فرصت خودنمایی می‌دهد و به جای اینکه این افراد را تنبیه کند فرصت می‌دهد تا از ظرفیت رسانه ملی هم استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی آسیب‌هایی که در فضای سینمای کشورر دیده می‌شود، گفت: اخیراً فیلم‌هایی روی پرده رفت که اخلاق و عقاید را زیر سؤال می‌برند و من کوتاهی مسئولان امر را در مدیریت این فضا از روی غفلت نمی‌دانم بلکه تعمدی در کار است.

این مسئول در ادامه از برخی مدیران خواست دست از اشرافی‌گری و ویژه‌خواری بردارند و گفت: در ساخت‌وسازهای مناطق این موضوع به چشم می‌خورد، در این حوزه باید نفع عمومی بر نفع شخصی ارجحیت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در البرز خطاب به مسئولان، گفت: برخی انگار در این کشور زندگی نمی‌کنند یا در گوش خود پنبه گذاشته‌اند که تذکرات را نمی‌شنوند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌ها از افرادی که در داخل کشور دشمن شاد کن موضع می‌گیرند، انتقاد کرد و افزود: برخی باید در ماجرای FATF سنجیده‌تر سخن بگویند. اگر شما موضع قوی بگیرید دشمن جرئت تهدید پیدا نمی‌کند.

وی گفت: 16 آبان‌ماه فرصت اروپا تمام خواهد شد و ایران گام چهارم هسته‌ای را برمی‌دارد، در این مدت هم دیدیم که اروپا چگونه فرصت‌سوزی کرد و نتوانست از همکاری با اربابش آمریکا صرف نظر کند و در این مدت فقط تهدید کرد.

حسینی همدانی بیان کرد: در قصه برجام خیلی از داشته‌ها و خواسته از بین رفت، گام چهارم را قاطع و جدی بردارید و آن خرابی‌ها را بازسازی کنید.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید آموزش و پرورش دقت خود را در بحث‌های فرهنگی بیشتر کند؛ شنیدیم در یکی از مدارس شهر یکی از مسئولان مدرسه چادر را از سر بچه‌ها کشیده است و این قابل تحمل نیست. این مسئولی که جرئت کرده است به هر دلیل چادر و مقنعه از سر دانش‌آموز بکشد باید تنبیه شود.

وی افزود: اینکه بازرس صوری بفرستید و دو تا جلسه تشکیل دهید کاری را درست نمی‌کند. عذر آن مربی را بخواهید. نظام آموزشی به چنین اشخاصی نیاز ندارد؛ اینکه یک جلسه سخنرانی بگذاریم و بگوییم حل شد قصه اینگونه نیست. باید تنبیه کرد و فرد را جا‌به‌جا کرد. چطور در موارد دیگر فرد خاطی را جا‌به‌جا می‌کنید به این موارد که رسید به تذکر ختم می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه بیان کرد: این هفته شهادت امام حسن عسگری(ع) است که در طول 6 سال امامت خود فعالیت‌های بسیاری را در زمینه مبارزه با ستمگران داشت.

خطیب جمعه کرج افزود: این امام بزرگوار علاوه بر ترویج دین و مبارزه با ستمگران وظیفه آماده‌سازی جامعه برای عدم انحراف و سردرگمی مردم در زمان غیبت آخرین منجی را نیز داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه روز نهم ربیع آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) است، تصریح کرد: مردم ایران همیشه در مسیر ضداستکباری فعالیت می‌کنند و این حرکت آن‌ها مقدمه‌سازی حکومت مهدوی است.

حسینی همدانی بیان کرد: ایران اسلامی 40 سال در برابر استکبار مقابله کرده و شاهد این هستیم که بیشترین پیشرفت‌ها در زمان مقاومت در برابر هجمه‌ها و تحریم‌های دشمن حاصل شده است اگر این ایستادگی نبود قطعاً امروز چیزی نداشتیم.

وی عنوان کرد: اکنون شاهد این هستیم که آمریکا در همه زمینه‌ها ضرر کرده و آن صلابت ابرقدرت بودن خود را از دست داده، دنیا نیز بیدار شده است و ابتکار عمل امروز دست ایران است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی از گزینه‌های افول آمریکای امروز، اقتصاد آن است، گفت: امروز آمریکا از درون نیز ضعیف شده و در حال متلاشی شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: دست آمریکا هنوز به‌طور کامل از منطقه کوتاه نشده است و تا ریشه کن کردن این حضور در برابر او ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha