ناامنی بلای بزرگ جامعه انسانی است
کد خبر: 3853852
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
امام جمعه «بنجار» سیستان:

ناامنی بلای بزرگ جامعه انسانی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ‌ حجت‌الاسلام محمود پارسا امنیت را از اصلی‌ترین نیازهای انسان برشمرد و گفت: امنیت اصلی‌ترین نیاز یک ملت است و بدون آن هیچ کار فکری،‌ عملی، تحلیلی و اقتصادی به سامان نمی‌رسد؛ همچنانکه ناامنی بلای بزرگ جامعه انسانی و ایجاد ناامنی بدترین و خطرناک‌ترین نوع کینه‌توزی دشمنان علیه ملت ایران است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا در خطبه‌های نمازجمعه، ۱۰ آبان‌ماه، شهر بنجار پس از توصیه به رعایت تقوا به مناسبت فرا رسیدن روز دانش‌آموز مطالبی ایراد کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها و دیگر صحنه‌های سرنوشت‌ساز باعث عقب‌نشینی و ترس دشمن و نیز موجب بیمه شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان می‌شود. لذا از اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و بسیجیان دعوت می‌کنیم که با شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌ها بزنند.

وی با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: فرهنگ عمومی همواره شناسنامه و هویت فرهنگی یک منطقه است؛‌ باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را حفظ کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ‌های مبتذل در کشور رایج و جایگزین فرهنگ غنی اسلامی شود.

امام جمعه بنجار امنیت را از اصلی‌ترین نیازهای انسان برشمرد و گفت: امنیت اصلی‌ترین نیاز یک ملت است و بدون آن هیچ کار فکری، عملی، تحلیلی و اقتصادی به سامان نمی‌رسد. همچنانکه ناامنی بلای بزرگ جامعه انسانی و ایجاد ناامنی بدترین و خطرناک‌ترین نوع کینه‌توزی دشمنان علیه ملت ایران است، در طول ۴۰ سال گذشته دشمنان همواره تلاش کردند که ایران را ناامن کنند اما نتوانستند و علت همه این ناآرامی‌ها، جنایات و آدمکشی در عراق، لبنان، سوریه، یمن و افغانستان، رسیدن کشورهای منفعت‌طلب به منافع شخصی است. همه مردم منطقه و مسئولان هوشیار باشند و در زمین دشمن بازی نکنند و کارگزاران نظام اسلامی باید همه تلاش خود را در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به‌ کار گیرند و بهانه دست دشمن ندهند، نظارت بر قیمت کالاهای اساسی موجب رضایت بیشتر مردم از حاکمیت نظام، خواهد شد.

وی سپس به بارش اولین باران پائیزی اشاره کرد و بیان کرد: الحمدلله رب‌العالمین شاهد نزول باران رحمت الهی بودیم که نوید سالی پربار و پرمحصول را می‌دهد. به یاد داشته باشیم که سیل سال قبل چه دلهره‌ها،‌ مشکلات و چه شب‌بیداری‌هایی را برای مردم و مسئولان به وجود آورد، باید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهیم.

پارسا در پایان اظهار کرد:‌ مسئولان اجرایی در بخش کشاورزی، سریعاً برای لایروبی انهار و کانال‌ها اقدام و با اختصاص سهمیه آب مورد نیاز مزارع، در جهت ایجاد ظرفیت خالی برای مخازن چاه‌نیمه‌ها اقدام کنند.

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام
captcha