برپایی آزمون ملی قرآن ویژه دانش‌‌آموزان و دانشجویان در مصر  
کد خبر: 3856237
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

برپایی آزمون ملی قرآن ویژه دانش‌‌آموزان و دانشجویان در مصر  

گروه بین‌الملل ــ آزمون ملی حفظ و تلاوت قرآن ویژه دانشجویان الازهر و دانش‌آموزان آموزشگاه‌های وابسته به این مرکز در سال تحصیلی 2019 ــ 2020 میلادی، 25 آبان‌ تا 8 آذرماه در شهر «زقازیق»، مرکز استان «الشرقیه» مصر برگزار می‌شود.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، این آزمون به همت اداره کل امور قرآن وابسته به بخش آموزشگاه‌های الازهر و با نظارت «محمد السروی»، رئیس منطقه «الشرقیه» مرکز اسلامی الازهر برگزار خواهد شد.
 
براساس این گزارش، آزمون قرآنی ویژه کارمندان این آموزشگاه‌ها در حال برگزاری است و روز جمعه، 24 آبان ماه، به پایان می‌رسد. اما آزمون ملی ویژه دانش‌آموزان آموزشگاه‌ها و دانشجویان دانشگاه الازهر، از 25 آبان ماه تا 8 آذرماه برگزار خواهد شد.
 
در همین زمینه، السروی، رئیس منطقه «الشرقیه» الازهر در سخنانی بر لزوم دقت و رعایت معیارها و دستورالعمل‌ها در این آزمون تأکید کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف حفظ قرآن کریم و تلاوت آیات مسابقه خواهند داد.
 
بر اساس این گزارش، دانش‌آموزان بر اساس تعداد جزءهایی که برای مسابقه حفظ و تلاوت آمادگی دارند، در چند سطح تقسیم‌بندی می‌شوند.
 
هدف از این مسابقات، کمک به تربیت و رشد دینی و مذهبی دانش‌آموزان با الهام از آیات قرآن، ایجاد عشق به قرآن در دل این دانش‌آموزان و همچنین رشد زبانی آن‌ها و بهبود مهارت آن‌ها در زمینه قرائت قرآن است.
 
انتهای پیام
captcha