رعایت حقوق شهروندی با ارتقای اعتماد در دستور کار مسئولان باشد
کد خبر: 3857499
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

رعایت حقوق شهروندی با ارتقای اعتماد در دستور کار مسئولان باشد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ساوه رعایت حقوق شهروندی با ارتقای اعتماد و صداقت را بسیار لازم دانست و گفت: رعایت حقوق شهروندی بر حاکمان لازم است، دستگاه حراست و بالا دستی دقت لازم را داشته باشند تا کسی غفلت نکند، اگر دلخوری و ناراحتی مردم وجود نداشته باشد دشمن نمی‌تواند هیچ کاری کند اما اگر زمینه نارضایتی فراهم باشد دشمن هم راحت‌تر می‌تواند به اهداف خود برسد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه، امروز، ۲۵ آبان در جلسه شورای اداری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: اساس مشروعیت حکومت و دستگاه‌های حکومت مقام ولایت است، حق همه تصمیم‌گیری‌ها در همه سطوح بر اساس قرآن و سنت که عقل مؤید آن است براساس مقام ولایت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در همه جوامع ولایت، حاکمیت و سرپرستی لازم است، تصریح کرد: ولایت الهی بر عهده پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی علیه السلام و آل علی(ع) است که در زمان غیبت امام معصوم این وظیفه برعهده فقهاست. مشروعیت کار همه ما در جامعه این است که تصمیم‌گیری‌ها با مقام ولایت تنظیم و تطبیق داده شود.

حجت‌الاسلام حسینی همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و ... را بازوی اجرایی مقام معظم رهبری و ولایت دانست و اظهار کرد: همه بدانند اگر در غیر مسیر ولایت تصمیم‌گیری کنند خلاف قانون عمل کردند، حکومت اسلامی مسیر یک سویه از بالا به پایین نیست و مردم رکن رکین در حکومت اسلامی و عماد نظام شناخته می‌شوند.

امام جمعه‌ ساوه با اشاره به اینکه مردم پای حکومت اسلامی بوده، هستند و خواهند بود چراکه اگر نباشند کاری از پیش نخواهد رفت، اضافه کرد: با خدمتی صادقانه و بی‌منت نباید اجازه دهیم دلخوری و‌ نارضایتی ایجاد شود، خدمات علاوه بر بی‌منت بودن باید توأم با کرامت مردم باشد، ما باید بدون اینکه مردم اعتراض کنند خودمان به وظایف محوله عمل کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی رعایت حقوق شهروندی با ارتقای اعتماد و صداقت را بسیار لازم دانست و گفت: رعایت حقوق شهروندی بر حاکمان لازم است، دستگاه حراست و بالا دستی دقت لازم را داشته باشند تا کسی غفلت نکند، اگر دلخوری و ناراحتی مردم وجود نداشته باشد دشمن نمی‌تواند هیچ کاری کند اما اگر زمینه نارضایتی فراهم باشد دشمن هم راحت‌تر می‌تواند به اهداف خود برسد.

وی مبارزه با فساد و رعایت قانون را از ملزومات خواند و تصریح کرد: از مبارزه با فساد مهم‌تر آن است که اجازه شکل‌گیری فساد داده نشود، فساد جای دیگر شکل می‌گیرد و پس از آن در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اگر نظارت‌ها دقیق صورت گیرد هیچ فسادی ایجاد نمی‌شود.

امام جمعه ساوه اعتماد عمومی را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی کشور بیان کرد و افزود: ریشه بسیاری از آسیب‌‌های اجتماعی ناکارآمدی، سهل‌انگاری، عدم هماهنگی و همکاری برخی مسئولان است که با تقویت زیرساخت‌ها علی‌رغم دشمنی دشمنان هیچ آسیب اجتماعی شکل نخواهد گرفت و خوشبختانه کشور در حال پیشرفت است.

انتهای پیام
captcha