«تضییع نماز» بیش از ترک نماز شیوع و فراونی دارد
کد خبر: 3859235
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
مظفر:

«تضییع نماز» بیش از ترک نماز شیوع و فراونی دارد

گروه معارف – قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور به پژوهش صورت گرفته در حوزه نماز توسط ستاد اقامه کشور اشاره و تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده تضییع نماز بیش از ترک نماز شیوع و فراونی دارد گاه افراد نماز‌های بی‌توجه خوانده و به صحت قرائت توجهی ندارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمود مظفر قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز، سوم آذر در چهارمین اجلاسیه استانی نماز که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، با بیان این‌که نماز ما را یک قدم تا رسیدن به خدای متعال نزدیک‌تر می‌کند، اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های مثمرثمر در حوزه نماز می‌توانیم راه ارتباطی بین نوجوانان با پرودگار را استحکام بخشیم.

وی به پژوهش صورت گرفته در حوزه نماز توسط ستاد اقامه کشور اشاره و تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده تضییع نماز بیش از ترک نماز شیوع و فراونی دارد گاه افراد نماز‌های بی‌توجه خوانده و به صحت قرائت توجهی ندارند.

مظفر بیان کرد: برای برخی از افراد اقامه نماز اول وقت اولویت نیست و ادای دین در این بخش را در فرصت‌های آخر وقت انجام می‌دهند، نماز که ضایع و فوت شود شهوات و منکرات در جامعه رشد پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم برگزاری نماز صبح در تمامی مساجد، تصریح کرد: تعداد کمی از مساجد اهتمام به اقامه نماز صبح دارند، نماز صبح در جامعه معمولا قضا یا تضییع می‌شود، اگر انسان برای اقامه نماز صبح خود را به سختی بیاندازد خداوند امورات او را در طول روز به راحتی هدایت می‌کند.

مظفر از عدم توجه 50 درصد نمازگزاران به قرائت صحیح نماز خبرداد و افزود: نمازها باید اثرگذار باشند، اقامه نماز در بین دختران از رواج بیشتری نسبت به پسران برخوردار است، اقامه نماز در بین مدارس دخترانه اهمیت بسیار دارد، چراکه آنان در آینده همسران و مادرانی هستند که باید خانواده‌ای را به اقامه نماز دعوت کنند.

وی با بیان این مطلب که نمره آماری اقامه نماز بین دانش‌آموزان نسبت به دانشجویان و دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نسبت به دانشگاه آزاد بیشتر است، اظهار کرد: شیوه و چگونگی دعوت فرزندان به نماز از مهمترین سؤالات والدین است، 2 هزار مدرس و مبلغ تخصصی برای آموزش شیوه‌های دعوت به نماز تربیت شده‌اند.

مظفر بیشترین آمار در حوزه انگیزه اقامه نماز را رسیدن به قرب الهی و آرامش روانی و کمترین انگیزه برای خواندن نماز را ترس از عذاب و خشم الهی دانست و ابراز کرد: مؤثرترین عوامل دعوت به نماز مادر، پدر و معلمان هستند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تشویق سیستم‌های اداری به اقامه نماز را بهترین راه برای ترویج فرهنگ نماز برشمرد و اضافه کرد: آموزش اقامه نماز و ادای این فریضه الهی باید از سنین پایین آغاز شود. الگو بودن مروجین نماز در امر ایجاد اشتیاق دانش‌‌آموزان بسیار حائز اهمیت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح علل عدم اقامه نماز پرداخت و ادامه داد: نداشتن آگاهی از برکات نماز، کاهلی و تنبلی و رفتار نامطلوب با نمازگزاران از جمله علل عدم اقامه این فریضه الهی است.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از فعالان حوزه نماز استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha