آثار و برکات نماز را به نسل جدید منتقل کنیم
کد خبر: 3859245
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

آثار و برکات نماز را به نسل جدید منتقل کنیم

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در جامعه اسلامی اعتقادات و اخلاقیات از سرچشمه نماز آبیاری می‌شود، افزود: خدمتگزاری در حوزه ترویج فرهنگ نماز وظیفه هر مسلمانی است، همه وظیفه داریم آثار و برکات این فریضه الهی را به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، سوم آذر در چهارمین اجلاسیه استانی نماز که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، با بیان این نکته که اقامه نماز انسان را از منکرات دور نگه می‌دارد، خطاب به دانش‌آموزان توصیه کرد با اقامه نماز و حرکت در مسیر الهی خود را بیمه کنید.

وی بیان کرد: حقیقت و روح نماز در زندگی انسان بسیار تأثیرگذار است، نمازگزاران در اقامه این فریضه الهی باید استقامت و پایداری داشته باشند، نماز ستون دین است و از این فریضه الهی می‌توان به عنوان اقامه‌کننده حیات طیبه نام برد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این نکته که اقامه نماز فرصت خوبی برای بندگان خدا و اعلام کلمه دین است، اظهار کرد: برپایی نماز، بیان‌کننده اخلاص خدمتگزاری است، آموزش و پرورش، مدارس، حوزه‌های علمیه، ادارات، کارخانجات و همه مراکز دینی انتظار می‌رود در حوزه اقامه نماز تلاش بیشتری داشته باشند و مروجان این امر الهی را همواره مورد سپاس قرار دهند.

امام جمعه اراک افزود: همه ما وظیفه داریم در میدان جهاد و شهادت انجام وظیفه کنیم، انسان برای ورود در این مرحله موظف است رابطه خود را با خدای متعال محکم‌تر کرده و از این رابطه برای دوری از آسیب‌ها استفاده کند.

وی برلزوم تقویت ارتباط نوجوانان دانش‌آموز و جوانان دانشجو با خداوند متعال تأکید کرد و افزود: اقامه نماز شما نوجوانان و جوانان را از هرگونه آلودگی پاک کرده و اجازه هر نوع انحراف را از شما می‌گیرد، رابطه خود را با نماز تقویت کرده و از این سرچشمه الهی غافل نباشید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در جامعه اسلامی اعتقادات و اخلاقیات از سرچشمه نماز آبیاری می‌شود و خدمتگزاری در حوزه ترویج فرهنگ نماز وظیفه هر مسلمانی است، همه وظیفه داریم آثار و برکات این فریضه الهی را به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: الگوی حکومت‌داری اسلامی به ابتکار امام راحل با هدف زمینه‌سازی حکومت عدل الهی و ظهور حضرت مهدی‌(عج) ایجاد شده و برای تحقق این مهم اقامه نماز به ‌عنوان مهمترین ملاک ارزشی باید پاس داشته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماز را بهترین ابزار مصون‌سازی اخلاقی جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی و انحرافات دانست و تصریح کرد: متولیان امر موظف هستند در مدارس، ادارات، محیط‌های صنعتی و نهادهای آموزشی و تربیتی فضاهای نمازخوانی پاکیزه و بانشاط ایجاد کنند.

این مقام مسئول در پایان والدین، معلمان و مسئولان را به عنوان مروجان اصلی امر نماز در جامعه مورد خطاب قرار داد و گفت: معلمان و والدین در آموزش مسایل دینی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی به‌ ویژه نماز به دانش‌آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت خطیری برعهده دارند که باید در همه حال مورد توجه قرار گیرد، چراکه این ابزار در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمن می‌تواند مثمرثمر باشد.

انتهای پیام
captcha