تدوین سند توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 3859260
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

تدوین سند توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش

گروه معارف ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از تنظیم و تدوین سند پیرامون توسعه و تعمیق امر نماز در وزارت آموزش و پرورش خبرداد و افزود: مأموریت اصلی آموزش و پرورش این است که در کنار آموزش عمومی از آموزش مبانی دینی، قرآنی و آموزه‌های اسلامی غافل نباشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی امروز، سوم آذر در چهارمین اجلاسیه استانی نماز که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه نمازگزاران به سرچشمه حیات هستی و الهی وصل می‌شوند، اظهار کرد: متولیان امر تعلیم و تربیت زمینه وصل انسان به حیاتی الهی را سبب و از یأس آزاد می‌کنند.

وی از نماز به عنوان ظرفیت مهم جهت مجهز شدن به فضائل اخلاقی و دور شدن از رذایل اخلاقی یاد کرد و افزود: خداوند به عنوان خالق عالم هستی تا این حد به مفهوم و اقامه نماز تأکید دارد که شرط قبولی و پذیرش تمامی عبادات را پذیرش نماز می‌داند.

فولادوند شرط حکمرانی مطلوب در جامعه را اقامه فریضه‌های الهی در جوامع دانست و تصریح کرد: نماز امری پسندیده و اجتناب ناپذیر است، آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت آموزش عمومی همه دانش‌آموزان را برعهده دارد و منطبق با همین وظایف در حوزه نماز نیز اهتمام جدی بر اقامه این فریضه الهی دارد.

این مقام مسئول ضرورت توسعه امر نماز در آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما تلاش داریم که برپایی نماز جماعت در مدارس به صورت نظامند صورت پذیرد، دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان و پس از آن در جامعه اهتمام جدی دارد.

وی از تنظیم و تدوین سند پیرامون توسعه و تعمیق امر نماز در وزارت آموزش و پرورش خبرداد و افزود: مأموریت اصلی آموزش و پرورش این است که در کنار آموزش عمومی از آموزش مبانی دینی، قرآنی و آموزه‌های اسلامی غافل نباشد.

فولادوند با بیان این نکته پذیرش آگاهانه برکات نماز به توسعه فرهنگ نماز در مدارس کمک می‌کند و ما تلاش داریم حضور حداکثری دانش‌آموزان در قالب برنامه‌ای داوطلبانه شکل گیرد، اظهار کرد: برهمین اساس برای شرکت حداکثری دانش‌آموزان در نماز جماعت مدرسه آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی موظف است ارزش‌های نماز و برگزاری مستمر در این حوزه را در دستور کار قرار دهد.

وی از فعالیت خوب استان مرکزی در حوزه نماز خبرداد و افزود: جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاسیه استانی نماز پیش‌اجلاسیه‌هایی در سراسر استان در قالب معلمان، اولیا، دانش‌آموزان با حضور اساتید متخصص از مرکز تخصصی نماز برگزار شده است.

فولادوند همچنین به حضور 600 روحانی در مدارس استان جهت اقامه نماز در مدارس اشاره کرد و گفت: بیش از 600 فرهنگی آموزش‌دیده هم وظیفه اقامه نماز جماعت مدارس را برعهده دارند، امید است از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف تربیتی استفاده شود.

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی هم در این همایش گفت: محور چهارمین اجلاسیه نماز مدارس هستند و عنوان«نماز و مدرسه» و از فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان«مدارس را مزین به نمازخوانی نوجوانان کنید که بهترین تضمین برای سلامت جامعه است» الهام گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در تمامی مناطق آموزش و پرورش 3 اجلاسیه ویژه والدین، دانش‌آموزان، مسئولان و مربیان فرهنگی برگزار شده است، جهت برگزاری اجلاسیه استانی موفق شده‌ایم 90 برنامه پیش‌اجلاسیه برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام رودبارانی بااشاره به اینکه اگر قرار باشد شاهد رونق نماز در مدارس باشیم باید همه دست به کار شویم، اظهار کرد: انجام نذر نماز و وقف در حوزه نماز می‌تواند به ترویج هرچه بیشتر فرهنگ نماز در مدارس و جامعه کمک کند.

انتهای پیام
captcha