سرنوشت میهمان ویژه نمایشگاه کتاب به کجا رسید؟
کد خبر: 3859787
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

سرنوشت میهمان ویژه نمایشگاه کتاب به کجا رسید؟

دیگر رسانه‌ها ــ مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره سرنوشت انتخاب میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایکنا، قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفتگو با مهر درباره سرنوشت میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان داشت: برای انتخاب میهمان ویژه با درخواست‌هایی روبرو بودیم که برخی از سوی وزارت امور خارجه به ما عنوان شد و برخی از سوی سفارت‌خانه‌ها و برخی نیز به صورت غیررسمی و در حد تماس تلفنی بوده است.

وی ادامه داد: کشور ترکیه از سوی وزارت امور خارجه و نیز سفارتخانه خود برای این موضوع تقاضا داده است. کشور سوریه نیز برای این حضور به ما تقاضایی داده است و کشور یونان نیز به صورت غیررسمی اعلام کرده تا در این رویداد حضور داشته باشد. ما این موضوع را در جلسه فردای شورای سیاست‌گذاری مطرح می‌کنیم و با بررسی تمامی جهان حضور در این رویداد، این شورا درباره انتخاب میهمان ویژه تصمیم خواهد گرفت.

آشنا همچنین درباره سرنوشت انتخاب محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده نیز گفت: ما گزارش بازدید از دو مکان برای میزبانی نمایشگاه را به شورا ارائه خواهیم کرد تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود. البته باور داریم که پس از 32 سال برپایی نمایشگاه کتاب تهران دیگر شایسته این رویداد نیست تا بخشی از آن در زیر چادر برپا شود و لذا در صددیم تا میزبانی را به شکلی انتخاب کنیم که این مساله مرتفع شود.

وی در این زمینه گفت: در گزارش تهیه شده از بازدیدمان از دو محل مقدورات و انتظارات به طور دقیق ذکر شده است و امیدواریم در این زمینه شورا تصمیم لازم را اتخاذ کند هرچند که فکر نمی‌کنم در یک نوبت جلسه فردا این مساله نهایی شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران در همین زمینه و در پاسخ به سوالی درباره ساختار آتی و تازه نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: من به عنوان مدیر موسسه مجری نمایشگاه باید قاعدتا طرفدار افزایش نیروی انسانی در نمایشگاه باشم اما واقعیت این است که با این مساله مخالفیم و چارت تازه تدوین شده را نیز به سمت چالکی و چابک‌سازی ساختار نمایشگاه پیش بردیم. سعی ما این بود که در این ساختار تازه تمالیف روشن‌تر شود و در این ساختار بزرگ همه بدانند که دقیقا چه وظیفه‌ای را بر دوش دارند.

آشنا افزود: ساختار تازه در جلسه‌های گذشته شورا مطرح و فکر می‌کنم فردا نهایی شود. نکته در این است که در چارت جدید ما به عنوان طراح هرگز به سمت دولتی‌تر کردن نمایشگاه کتاب تهران حرکت نکرده‌ایم و تلاشمان تنها بر روشن کردن وظایف بوده است.

انتهای پیام
captcha