پذیرش متسابقان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از 11 آذر آغاز می‌شود
کد خبر: 3860580
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

پذیرش متسابقان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از 11 آذر آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور روزهای 12 تا 14 آذرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار می‌شود. در این راستا 450 نفر از نمایندگان دانشگاه‌های مختلف از 11 آذرماه وارد شیراز خواهند شد.

عبدالمجید طالب‌تاش، رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد،‌ گفت: این مسابقات طی روزهای 12 تا 14 آذرماه جاری در شیراز برگزار می‌شود. 450 نفر از برگزیدگان رشته‌های مختلف و همچنین متسابقان رشته‌های آوایی و شفاهی از روز دوشنبه، 11 آذرماه وارد شیراز شده و در هتل پارس این كلان‌شهر كه تخفیف ویژه و خوبی به ما داده است، اسكان خواهند یافت.

طالب‌تاش اظهار كرد: مراسم افتتاحیه این مسابقات سه‌شنبه، 12 آذرماه در سالن پیامبر اعظم(ص) پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز واقع در شهر صدرا برگزار خواهد شد كه در آن از برگزیدگان رشته‌های معارفی و بخش‌های هنری، ادبی و پژوهشی تجلیل به عمل می‌آید.

وی تعداد برگزیدگان آزمون معارفی را 27 نفر اعلام كرد و ادامه داد: آزمون معارفی این دوره از جشنواره در تاریخ 21 آبان‌ماه سال جاری به‌صورت كتبی در 9 استان فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، مازندران، همدان، كرمان، خراسان رضوی و مركزی برگزار شد كه در آن متسابقان از دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند و در نهایت 27 نفر در 9 رشته به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینكه در بخش هنری، ادبی و پژوهشی نیز 48 نفر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند، گفت: دبیرخانه این بخش در شیراز قرار داشت كه به‌صورت كلی 680 اثر ادبی، هنری و پژوهشی به دبیرخانه جشنواره در سال جاری ارسال شد و طی روزهای 25 تا 28 آبان‌ماه نیز كار ارزیابی این آثار انجام شد و در نهایت 48 اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رقابت 350 نفر در بخش شفاهی
طالب‌تاش با بیان اینكه شیراز میزبان بخش آوایی و شفاهی جشنواره و همچنین اختتامیه كل جشنواره است، گفت: 350 نفر در بخش آوایی و شفاهی از برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف اعم از دانشگاه آزاد، وزارت علوم، فنی و حرفه‌ای، پیام‌‌نور، علمی ـ كاربردی، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم در این مسابقات حضور دارند. مسابقات بخش آوایی و شفاهی طی روزهای 12 و 13 آذرماه در 4 سالن سینا و صدرا، 22 بهمن و مسجد الزهرا(س) شیراز جنب هتل پارس برگزار می‌شود. این بخش در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 5، 10، 20 جزء و كل قرآن كریم برگزار می‌شود كه رشته‌های تواشیح و همخوانی قرآن كریم و همچنین اذان تنها به آقایان اختصاص دارد.

طالب‌تاش با بیان اینكه 45 نفر در این بخش به‌عنوان برگزیده معرفی می‌شوند، ابراز کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره و تجلیل از این 45 نفر در روز 14 آذرماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان یادآور شد: این جشنواره با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و بسیاری از مقام‌های كشوری و استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha