دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت در مدرسه متمرکز شود
کد خبر: 3860821
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت در مدرسه متمرکز شود

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به تعلیم و تربیت به‌عنوان فرایندی تعالی‌جویانه توجه شده است، بیان کرد: باید تمام دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت در مدرسه متمرکز شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن مرادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، در دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج فرهنگیان استان که امروز، 10 آذرماه در سالن کنفرانس اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با تبریک هفته بسیج، به بیان نقش و کارکرد بسیج فرهنگیان در آموزش‌وپرورش پرداخت.

وی به بیان نحوه تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پرداخت و افزود: در این سند اهداف والا و آرمان‌های متعالی طراحی‌شده و تحقق این اهداف مستلزم تلاش همه‌جانبه در ابعاد مختلف سند است.

مرادی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به تعلیم و تربیت به‌عنوان فرایندی تعالی جویانه توجه شده است، بیان کرد: باید تمام دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت در مدرسه متمرکز شود.

وی دانش‌آموز، معلم، فضای آموزشی، نظام ارتباطات و ... را از متغیرهای تأثیرگذار در تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: اگر بین خانواده و مدرسه ارتباط خوب برقرار شود، مدرسه در تربیت دانش‌آموز موفق خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه رشد، تعالی و پیشرفت کشور از مهم‌ترین آرمان‌های هر ملتی است، افزود: قدرت، طراحی و تدوین حرکت به سمت ایجاد تمدن و اندیشه‌ای که ظرفیت تمدن‌سازی دارد را سه‌پایه اصلی شکل‌گیری تمدن جدید در هر کشوری است.

وی از علم و فرهنگ به‌عنوان دو بال پیشرفت هر کشور نام برد و افزود: مدرسه نقطه تلاقی این دو بال و عامل اصلی پیشرفت و تمدن هر جامعه است.

مرادی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون تعلیم و تربیت به پیشرفت نخواهد رسید، بیان کرد: ما به‌عنوان نقش‌آفرینان تعلیم و تربیت وظیفه‌داریم در کاهش این مشکلات تلاش کنیم.

وی بیان کرد: با طرح این سؤال که در مقطع کنونی نقش بسیج فرهنگیان در شرایط نوین چیست؟ استراتژی اصلی بسیج را چرخش از نقش‌آفرینی در حوزه تهدید سخت به تهدید نرم عنوان کرد و گفت: بسیج پیشگام عرصه خدمت است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه بسیج فرهنگیان پرچم‌دار کمک به کاهش و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در مدارس است؛ نقش‌آفرینی و کمک به تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌ویژه مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین نقش بسیج فرهنگیان دانست.

انتهای پیام
captcha