اعلام شیوه‌نامه طرح تشویقی حافظان قرآن/ ثبت‌نام بدون محدودیت سنی ادامه دارد
کد خبر: 3860874
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

اعلام شیوه‌نامه طرح تشویقی حافظان قرآن/ ثبت‌نام بدون محدودیت سنی ادامه دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی شیوه‌نامه طرح تشویقی حافظان قرآن کریم را اعلام کرد و گفت: داوطلبان تا ۱۲ آذر فرصت ثبت‌نام دارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از اجرای طرح شیوه‌نامه تشویقی ویژه حافظان قرآن کریم خبرداد و به ایجاد انگیزه در میان حافظان قرآن کریم برای تثبیت و ارتقاء محفوظات و ایجاد انگیزه در میان علاقمندان به قرآن برای حفظ و انس هرچه بیشتر با قرآن از جمله اهداف اجرای طرح اشاره کرد.

وی در خصوص شرایط ثبت‌‌نام علاقمندان در این طرح قرآنی بابیان اینکه شرکت در این طرح برای تمامی داوطلبان بدون محدودیت سنی و جنسی آزاد است، تصریح کرد: تمامی داوطلبینی که در سال 96 و 97 در آزمون مشترک سازمان اوقاف و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی شدند تنها می‌توانند در رشته بالاتر شرکت کنند.

آسوده در رابطه با شرکت داوطلبان در رشته بالاتر اظهار کرد: حافظان با کسب امتیاز لازم در رشته حفظ جزء سی و یا جزء اول می‌توانند در رشته حفظ 5 جزء اول قرآن شرکت کنند. قبولی در رشته حفظ جزء سی قرآن مانع شرکت در رشته حفظ 5 جزء آخر قرآن نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: قبولی در رشته حفظ جزء سی و یا جزء اول قرآن امکان شرکت در رشته 5 جزء اول قرآن و بالاتر، قبولی در رشته حفظ 5 جزء اول قرآن امکان شرکت در رشته 10 جزء و بالاتر، قبولی در رشته حفظ 15 جزء امکان شرکت در 20جزء و بالاتر، قبولی در رشته حفظ 20 جزء امکان شرکت در رشته حفظ 25 جزء و بالاتر، قبولی در رشته حفظ 25 جزء امکان شرکت در رشته حفظ قرآن را دارند.

وی بیان کرد: مراحل شرکت در آزمون بدین‌شرح است؛ ثبت‌نام در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق سایت www.quranedu.ir  از تاریخ 12 آبان تا 12آذر، اعلام نتایج آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارسال پیامک به قبول‌شدگان آزمون کتبی جهت اطلاع از زمان و مکان آزمون شفاهی از فرایند شرکت در آزمون به شمار می‌آید. در دست داشتن کارت شناسایی معتبر برای شرکت‌کنندگان مرحله شفاهی الزامی است. بازه تقریبی زمانی آزمون شفاهی از 5 تا 16 اسفند ماه سال جاری است که زمان دقیق پس از اعلام نتایج آزمون کتبی اطلاع‌رسانی می‌شود.

آسوده با بیان این نکته که حدنصاب قبولی در مرحله دوم آزمون(شفاهی) و دریافت هدایای طرح کسب امتیاز حداقل 85 از 100 نمره است، اظهار کرد: حدنصاب در نظر گرفته شده جهت دریافت هدیه صرفاً در خصوص نمره حسن حفظ بوده و نمره قرائت افراد در کسب نمره حدنصاب دخیل نیست همچنین آزمون تنها توسط ممتحنین مورد تأیید ستاد حفظ قرآن برگزار می‌شود. آزمون شفاهی صرفاً از 5 جزء جدید محفوظات گرفته می‌شود و افرادی که محفوظات جدید آنان بالاتر از 5 جزء باشد تعیین 5 جزء از بین محفوظات جدید برعهده داوطلب است. برای سنین کمتر از 10 سال و همچنین روشن‌دلان صرف ثبت‌نام در آزمون کتبی وزارت ارشاد اسلامی جهت حضور در آزمون شفاهی کفایت کرده و نیاز نیست در آزمون کتبی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت اجرای نظام جامع تشویق حافظان قرآن کریم به تمامی افرادی که در آزمون این طرح موفق به کسب امتیازات لازم و قبولی در آزمون شوند بدون قرعه کشی کمک هزینه سفرهای زیارتی هریک به مبلغ 500 هزار تومان به صورت نقدی اهدا می‌کند.

آسوده در پایان به سایر امتیازات طرح هم اشاره کرد و افزود: شرکت در قرعه‌کشی صدها جایزه نفیس و ارزنده و اعطاء گواهینامه سازمان اوقاف به همه افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی بشوند و همچنین امکان شرکت در دوره‌های تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن بدون نیاز به آزمون ورودی حفظ از مزایای این طرح است.

انتهای پیام
captcha