منافات داشتن اغتشاش با حقوق شهروندی/برخورد قاطع با قانون‌شکنان
کد خبر: 3861230
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

منافات داشتن اغتشاش با حقوق شهروندی/برخورد قاطع با قانون‌شکنان

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به پایبندی دستگاه قضایی به حقوق شهروندی، اظهارکرد: اغتشاش و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی با حقوق شهروندی منافات دارد و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و قانون‌شکنان کوتاهی نخواهد کرد.

اغتشاش و بر هم زدن امنیت عمومی با حقوق شهروندی منافات داردبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان امروز، یازدهم آذر در بازدید از بازداشتگاه متهمین به اغتشاشات اخیر در شهر خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت دقت عمل در رسیدگی به پرونده این افراد، گفت: حفظ کرامت انسانی و رعایت شئون اخلاق اسلامی در برخورد با بازداشت‌شدگان در حین رسیدگی و تعیین تکلیف و صدور احکام قضایی می‌بایست همواره رعایت شود.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات افراد و برخورد قاطع و بازدارنده قضایی جای خود را دارد و رعایت اخلاق اسلامی و کرامت انسانی در خصوص این افراد نیز ضروری است، زیرا در برخی موارد افراد بی‌تقصیر نیز در میان آنان هستند و اکثریت نیز افرادی از قشر ضعیف جامعه و فریب خورده به‌شمار می‎روند لذا با پالایش افراد معاند که به‌صورت سازمان‌یافته مرتکب جرایم متعدد همچون تخریب اموال عمومی، تحریک مردم، تهدید حریق و... شده‌اند می توان به بازپروری افراد فریب‌خورده پرداخت.

رزم در ادامه به پایبندی دستگاه قضایی به حقوق شهروندی پرداخت و افزود: اغتشاش و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی با حقوق شهروندی منافات دارد و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و قانون‌شکنان کوتاهی نخواهد کرد کمااینکه امنیت اجتماعی و فردی مسئله بزرگی است و نباید اجازه داد به بهانه‌های مختلف برخی افراد آن‌را دچار چالش نمایند این در حالی‎است که در جوامع مدنی همواره اعلام اعتراض از طرق قانونی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha