اجرای طرح «تلاوت‌های اذان‌گاهی» در نهاوند
کد خبر: 3861474
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

اجرای طرح «تلاوت‌های اذان‌گاهی» در نهاوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه ارشاد نهاوند گفت: «تلاوت‌های اذان‌گاهی» در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) شهر نهاوند برگزار می‌شود که طی آن هر روز یک قاری ممتاز قبل از اذان به تلاوت قرآن می‌پردازد.

اجرای طرح «تلاوت‌های اذان‌گاهی» در یکی از مساجد نهاوندپیام بحیرایی، مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه ارشاد نهاوند، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، کلاس‌های حفظ و قرائت تخصصی تقلیدی در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیر کانون قرآن و عترت نهاوند افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، کادرسازی و تربیت نیروی قرآنی نوجوان و جوان جهت ادامه فعالیت‌های قرآنی در این مجموعه است.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های شاخص این مجموعه، تشکیل «مجمع قاریان نوجوان و جوان» است، اضافه کرد: اولین فعالیت این مجمع در ده شب نخست ماه محرم در هیئت مسجد امیرالمومنین(ع)، هیئت فاطمیون و هیئت مسجد روستای جهان‌آباد بود.

بحیرایی با بیان اینکه در این برنامه هر شب، سه قاری همزمان به صورت مجزا در این مساجد به تلاوت می‌پرداختند، گفت: در مجموع 30 قاری در آن ایام به تلاوت آیات انتخابی و متناسب با آن شب می‌پرداختند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های ثابت قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این مجموعه است، گفت: کرسی و جلسات ثابت قرآن، روز‌های دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک طالقانی نهاوند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری و راه‌اندازی این کرسی‌های تلاوت از 20 آبان ماه آغاز شده است، ابراز کرد: در این جلسات قرآن، دو قاری ممتاز در هر هفته به تلاوت آیات می‌پردازند، روحانی و امام جماعت مسجد نیز پس از اتمام تلاوت، به تفسیر آیات می‌پردازد.

بحیرایی ابراز کرد: برگزاری جلسات قرآن در کادرسازی و استفاده از ظرفیت جوانان در امور مختلف جامعه است بسیار مهم و موثر است که این مهم از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نیز هست.

این قاری قرآن ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این کانون، اجرای «تلاوت‌های اذان‌گاهی» در مسجد امیر‌المومنین(ع) شهر نهاوند است که طی آن هر روز یک قاری ممتاز قبل از اذان به تلاوت قرآن می‌پردازد، این مجموعه به دنبال آن است تا این طرح را در تمام مساجد شهرستان اجرایی کند.

مدیر کانون قرآن و عترت نهاوند ابراز کرد: به دنبال آن هستیم تا طرح یکسان سازی تلاوت‌های اذانگاهی را با پرورش نیرو‌های جوان قرآنی درسطح شهرستان اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی یادآور شد: مسئولان فرهنگی، هیئت امناهای مساجد و بقاع متبرکه، فعالان قرآنی، اساتید و قاریان و حافظان قرآن طبق سخن رهبری موظف‌اند، جلسات و کرسی‌های قرآن را در هر سطح و منطقه‌ای برگزار کنند.

بحیرایی ادامه داد: متولیان و فعالان در حوزه قرآن باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص، آتش به اختیار، کادرسازی و استفاده از ظرفیت جوانان در امور مختلف را فصل‌الخطاب قرار داده و با تمام توان در این عرصه تلاش کنند.

این قاری جوان خاطر نشان کرد: موفقیت انسان در هر حوزه ای منوط بر خودسازی و اقامه نماز اول وقت است، چرا که جایگاه مسئولیتی افراد زمانی ارتقا می‌یابد که با خود سازی خود، حس مسئولیت پذیری را در وجود خود تقویت کرده باشند آن زمان فرد خود را نسبت به انجام امور اجتماعی افراد جامعه مسئول می‌ببیند.

انتهای پیام
captcha