مساجد نقش محوری در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی دارند
کد خبر: 3861777
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

مساجد نقش محوری در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی دارند

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ مسجد سنگر دین است و از صدر اسلام تاکنون به‌عنوان پایگاه دین، نقش موثری در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی داشته است، همان‌طور که انقلاب اسلامی ایران نیز با رهبری امام خمینی(ره) از مسجد شکل گرفت و در دامان مسجد به پیروزی رسید.

مساجد نقش محوری در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی دارندبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ حسن نوری، فرمانده سپاه شهرستان پارس‌آباد،  13 آذرماه در جشنواره برترین‌های مسجد شهرستان پارس‌آباد، مساجد را محلی برای رسیدگی به امور مردم دانست و اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون مساجد سنگر، سلاح معرفت و یک رسانه بی‌نظیر برای جذب جوانان بوده و امروز از این ظرفیت نباید عده‌ای برای قدرت‌نمایی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وجود علما در مساجد محلات شهر و روستا منشأ خیر و برکات است، افزود: امروز تلاش‌های علما باعث شده تا در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی مساجد ما بیش از پیش موفق باشند.

فرمانده سپاه شهرستان پارس‌آباد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از اختلاف بین ارکان مساجد و تجهیز همگان به سلاح معرفت گفت: مسجد سنگر دین است و از صدر اسلام تاکنون به‌عنوان پایگاه دین نقش موثری در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی داشته است، همان‌طور که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) از مسجد شکل گرفت و در دامان مسجد به پیروزی رسید.

نوری ادامه داد: امروز هیأت امنا و خادمین مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مسجد دارند، چرا که این اعضا می‌توانند با میدان دادن به جوانان در مدیریت مساجد زمینه تشویق و ترغیب آنان در کار‌های فرهنگی و دینی را فراهم سازند.

فرمانده سپاه ناحیه پارس‌آباد با اشاره به نقش مساجد در جبهه‌های جنگ بیان کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس کانون تربیت نیرو بود و آحاد مختلف مردم، رزمندگان و بسیجیان با حضور در مساجد ثبت‌نام کرده و عازم جبهه و جنگ می‌شدند.

حجت‌الاسلام رمضانی، مسئول ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز در این مراسم اظهار کرد: از صدر اسلام مساجد تنها محل عبادت نبود، بلکه محلی برای تبلیغ دین و پایگاه و آموزش نظامی برای دفاع از اسلام بود.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل مساجد از صدر اسلام تاکنون یادآورشد: مسجد در دوران دفاع مقدس نیز به‌عنوان یک پایگاه پشتیبانی نقش بسزایی در پیروزی رزمندگان در نبرد حق علیه باطل ایفا کرد، چرا که سازماندهی نیرو‌ها و کمک‌های مردمی از همین مساجد انجام می‌شد.

انتهای پیام
captcha